ned i vikt
om jag ska gå ned i vikt med lchf kost vad ska jag tänka på????

Jag kan inte riktigt hjälpa dej men du ska hålla dej från socker,mjöl, pasta osv… försöka att hålla ner kolhydraterna så mycket som möjligt… ät protein som du äter idag och lägg till mer fett….
har du läst nån bok om lchf? Sss nya bok är lättläst. GI-noll heter den.
Hoppas du blev lite klokare:)

jo jag äter inte bröd, ris, pasta potatis. jag läste här nånstans att man inte ska äta så mycket grädde , ost stämmer det?
Du ska äta dig mätt !!
För mig är det extra viktigt att bara äta 3 gånger om dagen, och då fungerar det inte att äta halvhjärtat för att jag är stressad eller inte har "rätt" mat tillgänglig…
Börjar jag flippa och äta mellanmål så slutar jag gå ner i vikt.
Och naturligtvis så lite kolhydrater det bara är möjligt, men det är ju det hela detta forum gå ut på 
När jag började så åt jag bara en sak, Skaldemans biffar, sen testade jag en ny produkt åt gången, för att bli säker på vad jag kan äta och inte…..
Dessutom, drick mycket vatten.. Min erfarenhet är att dricka när man är hungrig, då är det för sent…. försök att dricka ofta.. det är 100 gånger bättre att springa på toaletten 100 gånger om dagen, än att få 1 sockersug…..
Grädde tar jag i teet på morgonen, ost äter jag mycket, men som sagt var, det har tagit ett år nu att komma fram till hur jag kan äta, därför är det bäst att börja enformigt, och sen utöka registret efter hand…
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

tack för era svar!
hissen - en del kan äta en hel del ost och grädde och ändå gå ner i vikt och en del kan det inte. Du får testa dig fram.
Numer pensionär i Nynäshamn