Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1909 ggr
Nillas
0

Mättat fett = demens?

Strölyssnade alldeles nyss på P1 där en demensforskare menade att vi måste undvika mättat fett i kosten för att inte drabbas av demens.
Omättat fett från fet fisk var bra att äta samt medelshavskost.

Visst är det märkligt att den typ av fett som vi + alla andra däggdjur föds upp på, är så himla skadligt när vi har vuxit upp…

Vi får väl kräva att det byggs speciella demenshem för oss kolydratiker  Oskyldig

Besika
0

vi kommer inte att bli dementa, så det behövs inte. TÄnk att dö frisk… ;)

Pasi
0

Det gäller ju även dem som råkar förbränna sitt kroppsfett.Förvånad

Medelhavskost är gott…iallafall den som finns i alla mina italienska och grekiska kokböcker, mängder av smör, grädde, kött, skaldjur och ost.Räcka ut tungan

Doc
0

Bara det faktum att hjärnan till stor del är byggd av mättat fett gör ju det påståendet rätt märkligt…

maxiq
0

Glöm genast vad den där forskaren sa! …om du kan.

Räcka ut tungan

grona-marie
0

Forskare säger så mycket märkligt, vi tar det med en nypa salt(och en klick smör)

Nillas
0

Det är ganska tröttsamt att dessa åsikter som denna forskande professor får härja fritt utan att bli ifrågasatta. Ibland undrar jag vart alla undersökande och fritänkande journalister har tagit vägen…

Undrar just vilket företag som bekostar hennes professur Fot i munnnen

dcos
0

Jag tycker att det är jobbigt att denna stora, oftast anonyma, grupp av vetenskapsmän och forskare, som media hänvisar till, alltid säger olika saker…

dufva
0

Medelhavskosten är ju bevisad att vara nyttigare än normalkosten i alla fall.

Den kommer säkert inte i närheten av Lchf-kost i fråga om nyttighet men tyvärr har vi väl fortfarande för lite långtidsstudier att backa upp det påståendet med. 

Jag tror knappast kostens hälsofördelar beror av mängden olivolja och vin utan snarare på mer fett och protein i kosten överlag och kanske främst bättre balans mellan omega-fetterna.