Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-fågelrätter
Läst 4342 ggr
mumsan
0

Ungsbakad kyklingfile med bacon och...

Beroende på hur många personer man är tar man den mängden som behövs.

Vi var 4 personer och jag gjorde på 2 kg kyklingfile, och det gick åt massor. Gästerna kunde knappt sluta äta så gott som de tyckte det var.
Resten går ju att ha dagen efter. 

1 kg kyklingfile, dela i 2 eller 3 delar varje file, krydda med salt, grov svartpeppar, grillkrydda och färskpressad vitlök. Lägg fileerna i en smörad  med mycket smör, ungsfast form.

1 paket bacon klippt i 4 delar, lägg skivorna över den kryddade kyklingen, ta inte för mycket salt på kyklingen för bacon är ju salt.

Baka i ugnens mellersta del i ca 200 grader i 20 minuter.

Blanda creme fraiche,  grädde och philadelfiaost, häll över kyklingfileerna och baka ytterliggare en stund tills fileerna är mjuka. Kom inte ihåg tiden. Det går att ha svagare värme och baka längre tid om man vill.

Detta serverade jag med blomkålspure och några stora halverade rädisor. Ris till de icke LCHF-are.

Langhol
0

Det låter jättegott. Ska absolut prova!Glad

Mervi
0

Låter jättegott!

Langhol
0

Nu kan jag intyga att detta är en jättegod rätt!"Gubben" håller med också.Skrattande

catlin
0

Det låter så gott! Detta blir det i morgon. Tack!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

[Karro]
0

Detta tänkte jag ta idag, har dock ingen grillkrydda *E621* utan det får bli lite chilipulver istället tror jag :)

virrirren
0

Låter smarrigt …TACK.Hur är det med paprikapulver , är det ok eller?

[linda-pinda]
0

Tips: jag har köpt "grillkrydda" från Ekobeställarna i Göteborg: den innehåller enbart ekologiskt odlade örter. Inget mer. Smakar mums!

[Karro]
0

bara och läsa på innehållet Glad

Kia
0

Hur lång tid tror Ni det tar i ugnen när man lagt på cremen?

Jag har så svårt för att se sånt om det är klart. Funderar på att bjuda på detta när min dotter fyller år…..