Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketter: mat-jag-behöver-måltidstipsmat-recept-att-laga-hemma
Läst 117 ggr
Syntium
0

Tillbehör till fläskkotlett

Ska steka fläskkotlett och eftersom jag inte direkt är någon matlagande människa så kommer det troligtvis bli en färdig bearnaisesås till.
Så då är det ju tillbehöret som jag behöver hjälp att spåna fram. Personen jag ska laga till har Väldigt känslig mage, grönsaker som broccoli och blomkål kan funka ibland om det kokas länge. Äter inte ketokost själv, fastnar lite på broccoligratäng och blomkålsmos.
Kanske rostade rotfrukter? Vet inte om det skulle vara ett bättre eller sämre sätt att tillaga från magens synpunkt. Man kan ju göra en fräsch sallad antar jag.
Förslag?

"I'm too old for this shit."

hemul
0

Äter din gäst också lowcarb alltså? Annars är det väl enklast att göra nåt tillbehör han/hon tål (potatis, ris?) och grönsaksgrejset till dig. Du kan ju dela med dig om gästen vill ha.

Syntium
0

Nej det är gästen som äter low carb. Men verkar funka bättre med "under jord"-grönsaker så ska rosta lite rötter.

hemul
0

Ja men då kan du väl helt enkelt fråga vad han brukra äta till?

Syntium
0

#3 Gjorde det. Frågade här också för lite uppslag till något nytt.

Sindri
0

Low card förespråkar ju annars ovanjordsgrönsaker. Jag tycker squash går hem till allting. Det har en mild smak och kan inte vara speciellt jobbigt för magen heller.
Squash kan man ugnsbaka, eller skära i bitar och fräsa i smör eller kokosfett, tillsätt pressad vitlök om gästen tål det, ringla över lite olivolja och strö flingsalt över på slutet.

Syntium
0

#5 Rostade lite morötter palsternacka och majrova. Blev sådär, de blev mjuka men det var lite gott ändå. Kanske ska ha varmare nästa gång.

Sindri
1

Det låter jättegott. Man kan köra dem i lite lägre temp ett tag så de blir genomlagade, sedan kan man öka värmen mot slutet. Om man inte har varmluft behöver de ligga rätt luftigt och rosta på övervärme.