Bättre syn
Jag har nu kollat synen eftersom jag känner att en förändring har skett. Och det visade sej att synen är bättre. Behöver inga nya glasögon nu. Tyckte att jag skulle vänta. Behöver nog bara läsglasögon framöver. Har nu progressiva.
Har tidigare läst om ett flertal LCHF-are, som skrivit om liknande. Att det antagligen beror på att vi äter mera fett.
Vore roligt att läsa om fler upplevt samma sak.
Gratulerar! Har för mig att man hörde om sånt förr, men tyvärr har jag själv inte märkt någon sådan effekt.
#1: Tack. Det är först nu under sista året, efter 16 år på Lchf, som jag märkt förändringar. Trodde att jag behövde starkare glasögon, men det är tvärtom.
Tyvärr har det inget att göra med kosten att göra utan att linsen förändras då vi åldras.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jaha, då kanske det finns hopp för mig med då! 17 år här. 😃
#3: Ja, men då brukar det gå åt andra hållet.
#5: Nej ögat förändras när man blir äldre så att man behöver glasögon för att läsa tidning medans seendet på långt håll kan förbättras.
Inget har med kost att göra utan det är ett naturligt förlopp som slår lite olika beroende på hur linsen är beskaffad.
Då är jag inte gammal nog - tar fortfarande av mig glasögonen för att läsa.
Men jag minns att en del rapporterat om bättre syn när de börjat med lchf.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
#7: Jag har läst en del rapporter och det går inte att särskilja dom från traditionella synförändringar.
#6: Och när man blir ännu äldre vänder det, menar du då?
Vore ju toppen, men har inte märkt något sådant heller.
- Redigerat 2022-10-04 14:07 av hemul
#9: Eftersom ögonlinserna åldras individuellt så kan översynthet förbättras när man blir äldre.