Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3127 ggr
AnnaC
0

Kan ej kommentera inlägg!!

Hej!

Är alldeles nybliven medlem och ganska nybliven LCHFätare. Började i mitten av oktober -07. När jag började hade jag ca 15 kg övervikt, vilken har reducerats med 4 kg. Jag tror att jag är ganska strikt med kh. Äter ingen pasta, ris, bröd el potatis. Håller mig till max 200 g ovanjordsgrönsaker per dag. Jag har upptäckt att mjölkprodukter inte är så bra för min viktnedgång så jag håller mig mest till olja (raps el. oliv) och majonnäs. Jag har lite smör i mina kokta grönsaker för smakens skull. Jag har druckit lite rödvin ca 0.75 dl 4-5 ggr. Några gånger har jag ätit en ytterst liten bit 70% choklad. Jag äter nötter, nästan varje dag, ca 30-50 g. Jag har inte gått ner i vikt på nästan 3 veckor och det tycker jag inte är så kul. Jag har ju ganska mycket att gå ner så jag deppar lite nu. Kan någon se vad jag gör för fel?! Jag läste linsens klagan och tänkte kommentera hennes inlägg, men det går inte. Jag kommer ingenstans när jag klickar på kommentarsfunktionen.

Hej svejs! AnnaC

Besika
0

AnnaC, kan det vara så att du sitter med en mac?

Testa en annan webläsare än safari i så fall..

blodtopp
0

Jag kommer heller ingen vart när jag trycker på just "Kommentera inlägget" under själva huvudinlägget, men jag skriver i kommentarsrutan längst ner på sidan. Kan du göra det istället? Eller funkar inte det heller?

AnnaC
0

Nej, jag har inte mac. Testar med att skriva i kommentarsrutan. Nu trycker jag tjoho..

AnnaC
0

Det funkade. Bra! Tack! AnnaC

AnnaC
0

Kan någon hjälpa mig med vikten oxå så vore ju det en riktig fullträff. AnnaC

blodtopp
0

Då frågar jag vad du äter för nötter? De innehåller en hel del kolisar nämligen.

Men resten kan nån annan få svara på, för jag äter inte alls som jag ska än… Generad Fundersam

Margareta
0

Nötter är broms för många men även alkohol - det gäller att testa sig fram. Så länge det inte fungerar får man ändra.

Numer pensionär i Nynäshamn

AnnaC
0

Jag äter hasselnötter, cashewnötter, vanlig sötmandel, ibland jordnötter men det har jag nästan slutat med.

odezza
0

Välkommen hit, AnnaC! Om du skriver vad du äter under en dag, så blir det lättare att hjälpa och tipsa dig…

"still lost in space and time"

Wildrat
0

cashewnötter innehåller en massa kolhydrater, de flesta nötter gör det.

Här finns en sammanställning av olika nötter och under artiklar finns det flera om de olika nötterna.

AnnaC
0

Tack odezza och Wildrat! Min dagsmeny ser ut så här ungefär: frukost: 2 stekta ägg (stekta i 4-5-g smör) + 20 ml rapsolja. lunch: 100-120 g protein, ca 80-100g grönsaker 20 ml rapsolja, middag samma som lunch, Ibland äter jag en gräddig sås + lite mindre olja eller cr.fr. Nötter äter jag litegrand som mellis. ca 30-50 g. Jag dricker kaffe 2ggr om dagen med lite mjölk, annars vatten eller bubbelvatten.

Wildrat
0

Ha grädde i kaffet, byt ut en del av oljan mot smör och är mer till frukost. Hoppa över nötterna, ät macademianötter som lördagsgodis.

Tanka ner CalCounter eller använd onlineredsakpet som det talas om här nånstans på sidan (hittar ingen länk) och lägg in din mat så ser du om nåt fattas eller är för mycket. Tycker det ser ut som att du äter ganska lite mat…

AnnaC
0

Jag har medvetet satsat på olja istället för smör eftersom jag verkar ha svårt med mjölkprodukter för viktnedgången. Jag skulle mer än gärna äta mer smör. Jag skall sluta med nötterna!! Kanske det skulle vara bra med kokosolja? Jag tycker att mängden mat passar mig bra. Jag är inte hungrig.

blodtopp
0

Här är länken http://www.minmat.net/

odezza
0

Rapsolja är lite tveksamt, då det innehåller lite för mycket omega6,…

Många som inte tål mjölkprodukter, brukar ändå kunna fördra smör… kanske kan du prova? I mina ögon verkar det som om du skulle behöva öka på det mättade fettet lite…

T ex, min egen frukost består av 2 kokta ägg, med 20-30 g smör… och i kaffet har jag ca 40 g smör, dessutom 1 tsk kokosfett, och lite vispgrädde… så jag får i mig minst 60 g smör bara till frukost!

Det är det mättade fettet jag känner att jag mår bra av, så därför ser jag till att få i mig ganska mycket av det… kokosfett kan ju vara ett alternativ, men själv kan jag bara få i mig 2 teskedar kokosfett om dagen… så för mig vore det inte något alternativ till smör, bara ett komplement.

"still lost in space and time"