Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 2876 ggr
Doni
0

Tips kalkon i Lund

Hej,
Har hittat ett perfekt ställe att äta på i stan.
Ingelsta kalkon säljer lunchlådor att äta där eller ta med. Det är bara att säga till så slipper man deras klyftpotatis oc bröd och får lite extra kött. Det är inte lite heller Cool till det sallad och majonässås. ( de erbjuder bröd och något lätt och lagom också)

55kr och jag är mätt till middagen. Jag hade i ärlighetens namn kunnat dela med mig, så mycket får jag.
Lådan kan inehålla en bit grillad kalkon, köttbullar och chevapchichi ( hur nu det stavas) Vill man byta ut något gör de det utan knot. Kvinnan som jobbar där sa till mig att de får fler och fler som äter GI mat. Jag berättade att jag äter något liknande och tipsade dem om att göra blomkålsmos som ersättning för potatisen. De skulle nämligen göra någon GI satsning någon vecka.

Jag har inte kontrollerat vad de har i köttbullarna mm, men jag tycker detta hitentills är det bästa allternativet jag hittat i Lund

Margareta
0

Fler sådana tips på matställen vill vi ha!

Numer pensionär i Nynäshamn

stockankare
0

I väntan på bättre förslag väljer jag än så länge kebab sallad med majonäs.

Wildrat
0

Här i Eskilstuna verkar ingenting finnas. Inga vettiga restauranger och inga bättre affärer. Ingen bondens marknad och minst 5 mil till närmaste "genuina matproducent" (enl. den hemlige kocken). Jag tror jag ska flytta Ledsen.

PerttiP
0

Blir man inte röd om halsen av kalkon? Det har jag hört sägas.

Argsint lär man också kunna bli.

Pröva med fasan i stället - fågeln förstås. Ungkråka är också gott.

Apropå fåglar: Svalbosoppa har någon nämnt för mig. Det måste väl vara ett skämt. Annars kan man likaväl testa stuvad yllekofta.

ullna
0

Ingelstas köttbullar tyckte jag smakar bäst bland färdiglagade, men det var före LCHF. Jag skall kolla igen om de duger nu med.  Eller är det någon som redan VET??

PerttiP, Svalbosoppa och 100-åriga ägg är kinesiska läckerheter. Äggen är inte 100år men nergrävda ett bra tag. Svalbona byggs av en speciell art och det lär vara saliven hos svalorna som är grejen. Kineserna äter mycket som inte vi uppskattar. Ormar, katter, hundar, insekter, sjögurkor etc. Skrattande

Lassee
0

Suverän resturang…. Var där senast i dag. Följ denna länk så kan ni kolla inehåll… http://www.ingelstakalkon.se/mall.asp?id=4027

Mervi
0

Jag kollade var de rökta  produkterna från Ingelsta innehåller, många E-nummer i dem och glutamat. Jag skrev till dem och frågade om tillsatserna men har inte fått svar. Jag köper bara färsk kalkon.

Brynhilde
0

Jag fick syn på hel fryst ingelstakalkon i affären idag. Tittade på innehållsförteckningen. Där stod; kalkon 88%, vatten, salt, socker.

Jag kunde inte se någonstans att det stod att den var rimmad. Ett + var att det inte var några E-nr uppräknade iallafall. På deras hemsidas sortiment står inget om rimmad hel fryst kalkon.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...