Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2608 ggr
Mimsivimsi
0

LCHF dokumentär

Ja det börjar nu närma sig det nya året, och med det nya året kommer mitt stora projekt, en dokumentär som fokuserar på debatten kring mat i dagens samhälle och diskutera mycket som redan diskuterats i böcker av bla. Sten Sture Skaldeman och Annika Dahlqvist.
Jag vill göra den någorlunda politisk och gärna skapa debatt med den, men framförallt fokusera på hur man kan hitta sig själv och läka sin kropp genom att återföra fett i kosten och minska på kolhydraterna.

Jag har nämnt detta tidigare, men gör det nu igen då det var ett tag sedan.

För att jag ska klara av att göra den här dokumentären behöver jag hjälp från alla håll och kanter.

Framförallt behöver jag hjälp med ren fakta dvs, källor dit jag kan gå för att få mer information, eventuellt boka intervju med forskare, dietister, läkare som förordar LCHF-kost.

Sedan behöver jag hjälp från ER.

Jag vet att det är svårt att vilja ställa upp i en dokumentär.
Men tänk att det är trots allt bara lilla jag med en liten kamera som ställer lite frågor.

Jag behöver alla möjliga personer som mår bättre på den här kosten och bestämt sig för att leva enligt LCHF hela sitt liv. Gärna om en hel familj ställt om sig till LCHF och om jag får komma och vara med vid matlagning och middag, prata lite med alla familjemedlemmar och sedan en lite längre intervju med en av dessa (den med flest hälsovinster).

Jag bor i Stockholm, men eftersom jag vill rikta mig till hela landet kan det vara bra att ha folk från hela landet som äter LCHF.

ALLA som är intresserade av att vara med, var vänliga skicka ett litet mail till mig:
info@crongvideo.com
eller fyll i intresseanmälan på min hemsida:
www.crongvideo.com

Tusen kramar
Mimsivimsi

avant
0

Kom att tänka på avsnittet om fett som gick på Vetenskapsmagasinet där både Birgitta Strandvik och Fredrik Nyström uttalade sig positivt till animaliskt fett. Kanhända är dessa intressanta i en intervjusituation?

Förvisso är kanske dessa inte är villiga att ställa upp på intervjuer i rena LCHF-sammanhang, men kanske..? 

Sedan, personligen, tycker jag man ska vara lite försiktig med framställningen av vetenskapliga källor, i synnerhet om det ska bli en dokumentär som ska visas för den stora massan. Huvudsaken är väl att visa att folk mår bra - ja, bättre! av att äta en animalisk fet kost. Jag tror att alla inte är redo för vetenskapsbelägg (många överlämnar ju sina kostvanor åt slv utan att själv satt sig in i nnr) så effekten av att folk mår bra utan det vita är troligtvis det första steget att föra fram.

Jättekul att du tar ett sådant här initiativ!

andreas0
0

Låter kul! Jag hade ställt upp om jag hade ätit LCHF längre. Kommer dokumentären att gå att ses någonstans online när den är klar?

Besika
0

SVT får vi hoppas…! :)

LYCKA TILL!!

magma
0

Vad intressant, lycka till!

Margareta
0

Hör av dig så vi får höra hur det går!

Numer pensionär i Nynäshamn

Bengt-Olov
0

En aspekt som jag tycker borde komma med, är det här med ohållbarheten / hållbarheten om alla skulle gå över till den här % äter animalisk föda. Folk bör ju gärna få klart för sig att det är inte så självklart såsom det målas upp i medierna, detta… Stig Norder som nås via paleodiet, nu är kunnig på det här området. Fast det kanske en och annan även på denna sajt är!? Bra initiativ! Kör hårt!