Nässelutslag borta v2.0
Ja, mina nässelutslag som kom och hälsade på min kropp för några år sedan är borta nu.
Försöker hålla historien kort;
De döck upp för ca fyra år sedan. Åt receptfria allergipiller, en om dagen för att dämpa symptomen. Läkaren visste inte vad det berodde på, bara att det kanske var något i kosten jag inte tålde.
Testades för laktos- och glutenintollerans, provet tydde inte på det.
Började söka själv i böcker och på Internet. Hittade då "basallergi-teorin" samt stenålderskost. Uteslöt mjölk- och spannmålsprodukter och symptomen försvann efter två veckor!! (version 1.0) Jag blev fantastiskt glad. Kan väl tillägga att jag förmodligen var ganska "fettskrämd" vid detta laget även om jag inte direkt tänkte så, men jag åt inte bacon så ofta utan mycket grönsaker, frukt, nötter och oftast nötkött till.
Började äta västerländskt igen då jag gick i skolan under senaste året och nässelutslagen kom tillbaka.
Sedan två månader tillbaka har jag;
Ätit hyfsat enligt LCHF, dock slarvat en del med torkad frukt och mörk choklad, har inte brytt mig om att räkna kolhydrater utan bara ätit på.
Testade Oil-pulling första månaden (http://selfhelpcure.com/index.htm), blev dock väldigt lättirriterad, kanske berodde det på starka utrensningssymptom tänkte jag, så jag slutade med det och blev mycket lugnare och gladare efter ett par dagar.
Tagit dagligt intag av Alka-greens (alkagreens) vilket kanske kan hjälpa mot allergier.
Dagligen tagit en liten mängd av himalaya-salt sen några månader tillbaka vilket också kan hjälpa mot allergier.
Plus:
Nässelutslagen är borta.
Lugn fin mage.
Lugnare till sinnet!
Fortfarande smal (trots fett
), vilket jag alltid varit.
Minus:
Torrare händer, fast jag dricker närmare två liter/dag, vilket har räckt tidigare för att få mjuka fina händer.
Har testat att äta en del smörgåsar och pepparkakor sista dagarna för att se reaktionen, samt att en halv pizza slank ned för två veckor sedan och detta har inte gett några större besvär, en liten "fem-minuters-klåda" i lördags kväll bara, så lite skit sitter kanske kvar i kroppen. Upplever efter dessa små test att jag klarar "snedsteg" bättre vid högre fettintag kontra stenålderskost-lågfett.
Så antingen har LCHF lett till en utrensning av något slag, kanske stärkt leverns förmåga att rensa ut skit som lagrats där.
Eller så är det "bara" så att jag är människa och inte tål spannmålsprodukter.
Hur som helst mår jag jäkligt bra till kropp och sinne!!
Välkommen hit och grattis till ditt fina resultat!

Välkommen, vad bra att du blev av med näselutslagen!
"still lost in space and time"