Låter så trevligt här
Ska väl ge mig till känna, är ofta här o läser. Jag en kvinna 50år fyllda i år 170cm 90kg tung,alldeles för mycket .kan inte räkna gångerna som jag har börjat på viktv och slutat, hatar o räkna points varit med i viktklubben, aftonbladets, har även provat det här, ska nog börja igen,Hur äter ni kvinnor i min ålder, till frukost lunch osv . börja med det här alltså. vill inte gå omkring o vara hungrig som man är med vv
Hej cyklaren och välkommen!
Jag är 47 år och har ätit denna kost sedan början av januari i år, alltså snart 1 år.
Har tappat c:a 30 kg men har mycket att ta av…;-)
Frukost för mig är oftast kokta ägg med smör, stekt bacon eller stekt korv (bra korv utan E-nummer eller hög kh-halt) eller uppvärmda middagsrester.
Därefter äter jag oftast bara 1 gång till under dagen, och då blir det kött, fisk eller fågel som jag steker eller grillar på enklast möjliga vis. Inget krångel eller trudeluttande med röror och såser, utan mycket smör bara. Och kryddor förstås, de man gillar själv.
Dricker ett par stora koppar grönt te med kokosolja i varje dag också.
Måltiderna jag äter är rejäla, så jag står mig bra. Är sällan hungrig numer.
Lycka till! Kram!

Välkommen hit, cyklaren!
Det är nog ganska individuellt vad man äter till frukost, själv äter jag sedan en tid tillbaka 2 ägg med smör, till detta en kopp kaffe med smör, kokosfett och grädde. Detta står jag mig på i flera timmar.
Men då jag började, så blev det en kopp kaffe, med smör och grädde och kokosfett, på morgonen. Några timmar senare blev det bacon med ägg, och en kopp te med grädde…
Det viktigaste är att hitta det som passar en själv, samt att vara beredd på att det kan ändra sig över tid…
Köp eller låna (på biblioteket) Sten Sture Skaldemans "GI-noll". Där kan du få olika tips på hur du kan äta! Lycka till!
"still lost in space and time"
Välkommen. Räkna med att det tar ett tag att komma över din rädsla för fett. Din inneboende rädsla alltså. För mig tog det drygt 3 månader, nästan 4 innan jag kunde säga att jag kunde äta fett, som i smör, nötter och vispgrädde utan att reflektera på kalorier och sånt man har lärt sig tidigare.
Äter kokt ägg med smör på morgonen och kaffe med vispad grädde i. Funderar på om kokosolja är något för mig. Har ej testat ännu. Sen blir det något kött, fisk, skaldjur och väldigt lite eller inga kolhydrater samt smör, majonnäs eller olivolja. Sparris och broccoli kan jag äta utan att känna av kolhydraterna. Så lycka till och ge dig fett så du blir mätt och lugn.
Jag är inte riktigt 50 år än…
men äter makrill i tomatsås varje morgon.
i början tog jag mycket ost på ( det blev som en pizza)
Nuförtiden blir det makrill med smör ( det blir en god soppa)
Välkommen hit cyklaren!
Som det har stått i andra trådar - mer fett och mindre kolhydrater gör folk snälla, gladlynta och toleranta. Det är säkert den stämningen du känner av.
Välkommen!
Numer pensionär i Nynäshamn
Lycka till cycklaren!
Tänk bara på att det ofta ta ett tag innan viktminskningen kommer igång för gamla viktväktare, eftersom dom har fått sin metabolism allvarligt störd genom att svälta sig. Vem vet, du kan ju ha tur, men chansen är stor att det tar ett par månader innan det kommer igång ordentligt, så bli inte besviken. Däremot kommer du inte att gå upp i vikt under tiden, och du får äta massa god mat, så det är värt väntan!