Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1374 ggr
Doni
0

Förfärligt dumt!!

Vem har stoppat kolisar i pepparkakor???
Förfärligt dumt!

Extra goda med smör emellan… Fast det kan väl inte vara sååå många kolisar i två pepparkakor? de väger ju knappt någonting.

Problemet är väl bara att man ska ta två och sen stänga locket.. varför ska just pepparkakor vara så förbaskat gott??

Katti
0

Mmmm, lika dumt som att de inte säljs i just 2-pack! Vem kan komma på ett recept på pepparkakor med betydligt färre kolisar? För min del spelar det ingen roll om degen inte går att baka ut. Degen är ändå godast Oskyldig.

Tilda-T
0

Det borde gå att göra nåt mojs med kryddorna : kryddnejlika, kanel och ingefära + smör som man gojsar ihop och ev sötar med stevia

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

venuseva
0

Försök hitta något annat med kryddorna som finns i pepparkakor. för mjölet är ju inte kul alls.

Kvinnlig40talist
0

Som anhörig till äldre diabetiker så försöker jag att komma på olika osockrade "godisar/efterrätter".

Fet naturell fjällfil, några hackade klyftor (apelsin/satsumas) och på toppen kanel. Det blev gott. Ska testa med pepparkakskryddor.

Wildrat
0

Meze (turkisk fet yoghurt + grädde) kryddat med pepparkakskryddor eller oströra (riven mögelost och mascarpone eller philadelfiaost) med pepparkakskryddor kan väl funka. Ostmaränger som är pepparkakskryddade… Variationerna är oändliga…

Brynhilde
0

Varför inte bara röra smör vitt och poröst ihop med kryddorna. Eller göra som bearnaise, fast med bara pepparkakskryddor i. Bearnaise går att gratinera. Varför inte lägga en portion i en ugnsfast form, gratinera, och äta med sked till kaffet.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

hemul
0

Den var bra! Skrattande