Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3012 ggr
ashe
0

julskinka; sockersaltad=sug?

Jag har själv gjort julskinkan iordning tidigare och vet receptet med socker, salt  etc. Saltet tas ju upp så borde även sockret.

Min fråga är. ni som testat: ger julskinkan sockersug? 

Eller är det så lite att det är försumbart.

MegN
0

Jag har ätit massor med charkvaror (typ rökt skinka osv) med druvsocker i innehållsförteckningen. Och aldrig upplevt något sötsug av dem. Å andra sidan kanske man äter mindre av färdigskivad skinka än man gör av julskinka…?

Pasi
0

Försumbart, tror ja!

parsley
0

Det finns nog värre saker än skinkan att akta sig för i jul.Penga mun

ashe
0

Mmm, vill bara  inte trilla dit på något som jag inte väljer att "trilla dit" på. Då är man ju lite förberedd och har förhoppningsvis valt njutningen och är beredd på följderna.

Om julskinka är en trigger kan jag tänka mig en vanlig saltad skinka istället.

Gnici
0

Har också tittat på skinkorna i butiken = Massor med tillsatser, inte bara socker om man säjer så….Så eftersom vi är bönder själva, så kan vi köpa rätt så billig skinka direkt från slakteriet och salta + att min far röker den åt oss…..Pluss att vi har ett par fårlår också i frysen som ska saltas och rökas här i mitten av månaden hos "pappsen"

Detta blir kanoners kött kan jag tala om……Fårköttet har gått och betat hela sommaren på en holme, som vi äger…..Och som tack brukar vi få ett halvt, styckat lamm av dem som har fåren där…..

/Gnici

MegN
0

#3 Själv brukar jag åka dit på mandariner…!

ashe
0

Någon mer som har erfarenhet av julskinkan och vet om den orsakat sug eller inte?