Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2353 ggr
yvvan
0

Uppgiven

Jag har kört LCHF i snart tre veckor och jag märker ingen som helst skillnad. Jag har inte gått ner i vikt, har kanske till och med gått upp. Min midja är inte smalare. Jag mår inte bättre på något sätt. I och för sig mådde jag inte dåligt när jag började. Jag har fått sömnproblem och min mage är ur fas. Den funkade bättre innan när jag åt vanligt. Plus att jag inte kan sluta tänka på allt jag inte får äta.

Jag vet att jag inte har hållt på speciellt länge, men det verkar som om så många ser resultat med en gång. Jag ger upp snart om jag inte ser eller känner någon förändring. Det kanske helt enkelt är så att LCHF inte passar mig. Vad tror ni?

lizzzie86
0

Finns ju en del som fattar snabbt men för mig och många så tog det många månader innan man fattade allt.Nästan tre veckor är väldigt lite i sammmanhanget.

Pasi
0

Tre veckor är oftast för kort för att märka nåt resultat…och sockersuget är ofta fortfarande högt.
Sömnproblem är inte helt ovanligt i början (skall dock inte förväxlas med den normalt kortare nattvilan på LCHF), beroende på överskottsketoner (ketosis).Glad

Sagittaria
0

Ja, de första tre veckorna mår man väl oftast inget vidare bra. Jag mådde mycket sämre än tidigare. Men det hänger ju just ihop med omställningen. Hälsovinsterna börjar visa sig lite längre fram, eller kanske just omkring den tidpunkten. Det gäller nog att kämpa på ett tag till. Hoppas du klarar det, så ska du se att det vänder! Glad

venuseva
0

Frågan kommer till mig; varför äter du enl LCHF? 

För egen del så orkar jag inte hålla mig vaken om jag äter kolhydrater. Somnar. Men livet utan kolhydrater är att jag blir pigg och håller mig vaken.

yvvan
0

#4, jag äter enligt LCHF för att jag vill gå ner i vikt och bli av med mitt sockersug.

shintaida
0

Hejar på Dig, vännen!

Jag hade samma problem i ett par månader. Sen i mars dök 8 kg på 16 dagar.

Hav förtröstan! Ge inte upp - skit i vågen och måttbandet. Träna in Dig på det Du verkar att "tåla" att äta. Strunta i vispgrädden. Många faller på den.

Kram // Shintaida

zeretki
0

1. Exakt hur äter du? LCHF kan betyda olika för olika människor och vi kan ge dig råd om du berättar allt du brukar äta.'

2.  3 veckor är inte lång tid. Detta är ingen snabb-diet, om du frågar mig.

3. SOckersuget nämnde du, om det är därför du vill äta lågkolhydratkost så måste du stå ut.

Margareta
0

Hej yvvan - jag håller med zeretki - vi behöver veta lite mer hur du äter för att veta vad som händer. LCHF betyder lika många varianter som utövare och det är meningen eftersom vi är så olika. Tre veckor borde räcka för att känna mindre sötsug - Du kanske äter något som bibehåller sötsuget.

Numer pensionär i Nynäshamn