OT Privat ynk
Hejsan alla! Vill säga hej och gnälla lite… 
Har varit på besök i Uppsala, min gamla stad sen -92 och blev tokförkyld där. Var tvungen att gå på redovisning för ett projekt på min kurs ändå, det gick liksom inte att missa sista gången. Skitkul, feber och frossa…
Sen idag när febern försvunnit och jag trodde allt skulle bli bra så kräks jag.
Började med att jag fick yrsel (ovanligt för mig) så jag trodde jag skulle svimma och sen har jag kräkts flera gånger. Vet inte om det är bakterier i maten eller nåt annat…
Det är märkligt men jag har drabbats av matförgiftning flera gånger det senaste halvåret och när jag läste i en tidning att frysta hallon ofta hade bakterier i sig så gick det upp ett litet AHA för mig. 
Jaja, det går över, som allt. Men jag är så förbannat trött på att vara dålig nu…
EDIT: Kan ju tillägga att jag fallit dit rejält på socker de senaste två veckorna. Tillfällighet att jag blir förkyld? 

Stackars dig både förkylning och magsjuka på samma gång.
Antagligen hinner du ju i allafall bli frisk och stark igen innan julledigheten..
Frysta bär som jag inte plockat själv brukar jag skölja, kanske tur att jag gjort så när man nu ser vad som kan hända..
Krya på dig tjejen!!
Tack snälla dufva!
Jag har mått OK nu i 30 minuter så jag börjar misstänka matförgiftning istället… Grillad kyckling jag åt i eftermiddags? Det blir egenlagat härefter…
Oj det lät inte så kul … det där med förkylning efter intag av socker tror jag på. Har sett det flera gånger i höst inom familjen - dock inte drabbad själv ännu
Numer pensionär i Nynäshamn

Stackars dig, Zeretki! Hoppas du mår bättre i dag!
Hoppas du mår bättre Zeretki. Att gå omkring och vara halvdassig är ingen höjdare.

Det ena ger det andra i någon slags pingpongeffekt.
Har man fått det ena så kommer det andra som ett brev på posten. Har du testat att svälja 8 hela vitpepparkorn? Det hjälper mot magsjuka.

Jag läste i någon bok att efter intag av ca en matsked socker halverades antalet vita blodkroppar, och sedan tog det åtminstone 6 timmar innan de var uppe på normal nivå igen. Kommer tyvärr inte ihåg i vilken bok det var eller vilken studie det refererades till, och de nämnde inget om varför, men det låter mycket troligt tycker jag.
#7 oj - det vore en bra och lättförstålig förklaring till varför alla som äter socker ständigt åker på infektioner
Numer pensionär i Nynäshamn
Nja, jag har ett mycket bra immunförsvar, är nästan aldrig förkyld (ta i trä), med eller utan sockerätning. Min man likaså, och han äter socker fortfarande.
Det är mycket som påverkar immunförsvaret, men att socker skulle göra det i någon större grad har jag svårt att tro.

Har samma erfarenhet som Margareta, när jag fallit dit på bröd ett tag så kan det bli en förkylning. Aldrig annars (längre).
#9 Fast det betyder ju inte att det är så för andra, eller hur? VIssa har verkligen bra immunförsvar och det är nog så oavsett vad dom äter, men jag har märkt en tydlig skillnad sen jag slutade med socker. En verkligt stor skillnad.
jag har nu undvikit vinterkräksjukan, 2 influensapuljer och 4 runder förkylning på jobbet sen jag började med denna kosten. Jag vet änn inte om det har nån sammanhang, men samtidig, för ett år sen gick ju dom samma sjukdommer på huset och jag naskade med mig minst en av varje innan julen i fjor
Zerekti, det är inte alls kul när man blir så sjuk med olika saker så tätt på varann, stackars stackars dig!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag hoppas att jag är undantaget och ni andra är regeln i denna fråga ang sjukdommar. Har aldrig varot så sjuk (mest förkylningar) som jag varit de senaste 3 åren då jag ätit LCHF.
Men jag har småbarn, lever nära dem och andras ungar med för den delen. Rör mig i olika gruppkonstellationer vecka till vecka så jag uttsätts nog för enormt mycket smitta.
Tror kanske att socker har vis effelt på en del av oss. Är kroppen frisk och stark borde den vara mindre mottaglig och tvärtom.
/Lillianna
~ Lillianna ~