Fiberhusk
Det går inte få tag på Fiberhusk någonstans. Slut överallt. Sökt även på nätet men ingen har . På Ica meddelade man att det inte kommer hem förrän sept-nov. Så det blir inte till att baka förrän framåt höst-vinter. Tråkigt. 😫
#0: Är det något speciellt märke du söker? Tänkte om jag kunde hjälpa till att leta.
// Harley
Jag köpte Finax psyllium på Willys för ett par veckor sedan. Fanns massor.
#2: Men vad underligt. Brukar inte handla på Willys, men jag får åka dit och kolla.
Brukar köpa Lindroos fiberhusk som alltid funnits på Ica. Där fanns inte. När jag sökte på flera olika företag på nätet, som jag brukar beställa annat ifrån, så var det slut i deras lager.
Nu har jag hittat Finax Psyllium på nätet. Har beställt 3 påsar 200gr/påse á 42:-
så nu klarar jag mej länge. Företaget heter Delitea.se.
Men så dyrt! Wilys tar ca 34 nånting! Det fanns förr på City-Gross har inte hunnit kolla där än, samma pris.
Jag tror att jag betalt 39:- för en påse på 100 gr på Ica. När jag nu går in på Pricerunner, så kostar samma påse fr. 45:- och 300gr från 94:-
Fiberhusk blev indraget i våras
https://www.sunsoft.se/?p=7821
Numer pensionär i Nynäshamn
#7: Då pratar du om Lindroos fiberhusk, det är mycket dyrare än Finax psyllium. Förstår inte hur de kan sälja något alls med det priset.
Jag använder bara Finax och det fungerar jättebra. Däremot testade jag Icas eget och det var tämligen värdelöst.
Man får ha turen att ha ett City-Gross eller Willys i närheten.
- Redigerat 2021-06-19 12:35 av Sindri
Här finns också Psyllium, och lite billigare.
https://www.mat.se/butik/psyllium-finax-200-g
#8: Det går inte att komma till länken som handlar om fiberhusk. Men det där gällde väl ett specifikt märke och kan hända alla sorts livsmedel. Inte för att just fiberhusk eller psyllium generellt kan ge salmonella.
Jag bakar mycket och det mesta innehåller psyllium och ingen i familjen har reagerat på det. Det går inte att ersätta med något annat.
#11: Jag kommer att fortsätta att baka med fiberhusk. Det går åt så pass lite till varje bak, så jag är inte orolig.
Jag är nöjd med min beställning, 42:- för 200 gram.
Willys tar 32:90. Har du inte Willys kan jag vara din mula. 😀
Märket som Margareta nämnde var indraget har jag aldrig sett. Eller äger Orkla Care nåt av de kända märkena kanske?