Hålla avstånd?
#0: Känns som de flesta inom media, politik etc har mottot:
"Do as I say and not as I do" (Gör som jag säger och inte som jag gör)
// Harley
Jo, så är det ju både en och annan som gjort.
Förresten, tanten till höger är tydligen med i Team Kostdorn. Hon sa att smör och grädde kanske inte är så bra och nickade sedan instämmande när någon annan pratade om "nyttiga fleromättade fetter". 😲
Jag hade nog fel om tanten. Tyckte jag läste hos Annika att hon var med kostdoktorn, men det står det faktikt inte.
Jag förutsätter att de testar alla deltagare i alla tv-program innan de medverkar.
#4: Tror knappast att alla TV-medverkande gör ett covid-test (fast de är symptomfria) och sen lever i strikt karantän tills det är dags för inspelning.
Om vården skrek rakt ut när hundratals bröllopsgäster invaderade teststationerna i Södertälje i höstas så tror jag de hade gjort detsamma om SVT:s, TV4:s mfl arméer av Medarbetare och gäster skulle göra detsamma.
// Harley
Det skulle dessutom vara rakt emot vad myndigheterna vill - att testa sig för att veta om man kan tillåta sig att göra något som går mot rekommendationerna. Testkapacitetan är begränsad och ska reserveras för sjuka. Just beträffande detta är jag böjd att hålla med dem, fast jag annars tycker de betett sig som idioter när det gäller det mesta som har med pandemin att göra.😊