God gräddost - tips
Vill normalt ha rejält lagrade ostar, så när det gäller gräddost brukar jag köpa Boxholms svarta, som är den enda lagrade gräddost jag känner till.
Men nu köpte jag en olagrad för att det var så bra pris. Och den var supergod! Den är så mjuk och krämig att man nästan kan suga i sig den och ändå går den bra att hyvla. Willys hade specialpris förra veckan, 49:-/kg. Hade jag vetat hur god den var hade jag köpt flera stycken, det var bra datum.
Wernerssons Svensk gräddost heter den rätt och slätt. Wernerssons är inte ett mejeri utan en importör och grossist, men de har alltså även svenska varor. Generellt är deras produkter väldigt bra, tycker jag. Bästa chévren t.ex. (Kolibri).
Hoppas den dyker upp igen! Är det lika bra pris ska här bunkras! Ikväll blir det ett par mackor med några tjocka skivor gräddost och skinka. 😊
Håll utkik om ni gäller gräddost!
- Redigerat 2020-11-17 01:16 av hemul
gillar gräddost skulle det så klart vara. Att det ska vara så jäkla svårt att skriva rätt här. Fattar inte varför det blir mer fel här än på andra ställen.
Och åt forumet upp min asterisk också och förvandlade texten till kursiv istället. Kan man eskejpa månne?
Test*
Japp! Gör en backslash före vad för tecken som nu är specialtecken här så låter forumet dem vara ifred. Ska se om det funkar med dubbla så jag kan demonstrera vad jag menar…
Test\*
Ja, det gjorde det. Skriver man som ovan blir det alltså som i näst sista inlägget. Jag srev alltså 3 backslash. Det första för att eskejpa det andra och det tredje för att eskejpa asterisken. 😂
- Redigerat 2020-11-17 02:04 av hemul