Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettrecept
Läst 1012 ggr
Lia
1

Matkasse

Någon som testat LCHF-kassen från Mat & Ro? Tänker att det är särskilt bra i dessa tider, att få maten levererad och slippa åka iväg till affären, i alla fall för det största inköpet. Är det något man vill byta ut kan man ju göra det också. Jag har väldigt svårt med mat dessutom, så kommer någon hem med maten till mig och säger åt mig vad jag ska laga så tror jag att det kommer blir mycket lättare för min del. Så jag har beställt och väntar på första leveransen på måndag. Spännande! Jag upptäckte dem av en slump när jag sökte efter något passande, det brukar ju dock inte finnas så många alternativ. Men se där!

• Redigerat 2020-11-06 03:48 av Lia
Scorpio97
0

Intressant, jag har inte sett att det finns. Så jag har inte testat, men du får gärna skriva recension när du har provat :)

//Jessie

Lia
1

#1 Det ska jag göra! Jag fick ett sms idag, som sa att kassen är framme hos oss på måndag cirka kl 16.03 haha!

Lia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Biffar och pyttipanna och guacamole blev det idag. Jag tycker att det var lagom enkelt, och det gav en möjlighet att prova på något nytt. Jag är jättenöjd!

Vad gäller leveransen så fick jag en länk så jag kunde följa bilen. Sen ringde det på dörren endast 10 minuter efter cirkatiden. Det var generöst med råvoror och eftersom vi valde 4 pers blev det lika mycket över till i morgon. Och det var fina och prisvärda varor också. Så himla glad att jag fann detta och nu rekommenderar jag det till varje kotte!

Scorpio97
0

#3 Vad kul att du blev nöjd! Väldigt roligt att det finns så stor variation på matkassar numera :D

//Jessie

JMW
0

Härligt att du hittat något så bra.

Här där jag bor finns inte så mycket att välja på om jag vill ha matkasse hemkört. Typ ICA Maxi och Willys tror jag.

Nu funderar jag faktiskt på att välja Maxi framöver.

Lia
0

#5 Det problemet har mamma också, fast ingen annan än dessa kommer hem till henne. Nu bor vi långt ner i söder, men bor man högre upp än Stockholm eller på landsbygden blir det genast svårare.

JMW
0

Vi kommer att från denna vecka göra onlinebeställning och hämta utanför butik. De kommer ut med kassarna.
Det är det alternativet vi har nu.

Lia
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta var den godaste och mest mättande måltiden hittills! Ugnsrostad savoykål med kycklingbiffar i gräddsås.

#7 Vi beställer också det som behövs extra och hämtar utanför Willys, perfekt!

Lia
1

Nu har vi haft kassen i tre månader (bortsett från julledighetens två veckor), och jag är fortfarande lika nöjd! Det blir dyrare per månad med kassen, i alla fall för oss som annars inte köper lika stor variation av råvaror. Men det är det verkligen värt eftersom vi får i oss så mycket nyttigt och gott, och får prova på så många livsmedel och kombinationer vi aldrig skulle få för oss att göra annars. Jag har många nya favoriter. Vi lagar alla recept på en dag, vi har fem i vår kasse, så har vi för hela veckan i frysen sen! Perfekt när maken är på jobbet, för då känner jag inte för att laga själv. Eller om jag är iväg då han känner detsamma. Så vi köpte slut på Willys matlådor och fick nöja oss tills veckan därpå då de fyllt på med fler. Nu får vi köpa några reserver då det blev knepigt när några lådor låg kvar i frysen. Men något svinn blir det inte i alla fall! Ja, det här blev väl lite långt kanske, men jag är så glad att det här finns! Och att de kommer hem med kassen dessutom. Jag som har så himla svårt med mat är överlycklig över att jag kunnat hålla detta nu tack vare bättre struktur.