Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 8344 ggr
Kia
0

Delicato Så roligt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Hej

Ni måste bara kolla in denna reklamen som är ute i landet. Ni kan inte ha missat den. Den är så rolig och så klockren….

Ha en bra kväll

Fnissar

Kram

Kia
0

Denna är lika rolig :)

Kia
0

Jag vet jag har torr humor *skrattar:

hihi…..

hemul
0

Jag hade inte sett dem. De är ju jätteroliga! Skrattande

magma
0

Skrattande

Pasi
0

Skitroliga!!!!Skrattande

Mervi
0

Tackar!! Jättehäftigt.Skrattande

dcos
0

Hittade fler

dcos
0

Och en till

DaMum
0

Hehehe…. de är underbara!

Påminner om min tid på RFV:s viktminskningsavdelning i Nynäshamn på 90-talet. Där var ju budskapet "fettsnålt-kostcirkel-långsamma kolhydrater".

Vi tjockisar spånade ihop en grej om just dammsugaren. Att den skulle vara supernyttig, eftersom:

1, Innehållet består av kaksmulor och smält smör. Kaksmulor är bröd och bröd är FIBRER, och fibrer är nyttig. Smöret är smält, och allt FLYTANDE FETT är bättre än hårt.

2, Marsipanhöljet är gjort av mandel och socker. Mandel är kolhydratrik och därmed jättenyttig, och socker är ju rena kolhydrater, alltså jättebra.

3, Sist men inte minst; chokladen i ändarna. Mörk choklad är ju bättre än ljus choklad.

Rena hälsovinsten alltså!

Oj, nu kommer jag ihåg en annan grej. Vi hade en frågelåda på avdelningen där man kunde lägga anonyma frågor, som sedan togs upp och diskuterades på ett stormöte 1 gg i veckan. En gång la jag ner en lapp där jag frågade varför vi bara fick buljong och knäckebröd till kvällen, och inte limpmacka och varm choklad med vispgrädde. Jag var övertygad om att de skulle förstå att jag drev med dem.

I stället släpade de dit en mycket allvarlig och fettskrämd dietiskt som höll ett långt anförande för oss om hur skadligt det är med fett och choklad och bla bla bla… Jag kunde knappt hålla mig för garv!

Kram!

Kia
0

Fnissar än :)

svava
0

Jag bröt nästan när jag såg damen i sjukhuscafet bära den första på tröjan. Var tvungen att säga wow va bra. bästa reklamen på länge

Brynhilde
0

*asgarv*

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Kia
0

haha, gammal tråd *ler* Var tvungen att le när jag ser den igen. Det är så klockrent *S*

anki1
0

super!

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Brynhilde
0

Att tråden är gammal gör den inte mindre rolig.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Ulf-S
0

De hade nya annonser i t-banan och busskurer för någon vecka sedan, så det gör ju tråden rätt aktuell faktiskt!

Citronmeliss
0

Vilken härlig reklam!Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Ulf-S
0

Mer…

Ulf-S
0

.

Ulf-S
0

.

Ulf-S
0

.

Wildrat
0

Jag gillar inte sån här humor… Skrikandes

Doc
0

Ganska roligt visserligen men särskilt #19 ser ut som ett recept på en hjärtinfarkt… Räcka ut tungan

Kia
0

Jag tycker det är jätte roligt…..Speciellt eftersom jag bantat i så många år.

parsley
0

Jag skulle vilja ha dem som tavlor i köket. Vem vill ha "hem ljuva hem" i korsstygn om man kan få "garanterat fri från fullkorn".

Elaichi
0

De finns som gratisvykort också, bl.a. utanför jubileumsaulan på UMAS, om nån har vägarna förbi där. #19, "Din kost bör vara allsidig", tronar i ensamt majestät på vår kylskåpsdörr!

parsley
0

http://www.delicato.se/nyhetsaktuellt.aspx

De fulländade konstverken kan laddas ner från delicatos hemsida. Glad OBS! även långtradaren som gör reklam för balanserad kost.

kajsa56
0

ja de där var verkligen roliga! garanterat utan fullkorn.. hehehe… :)