OT- körsång!
…. gör mig mindre stessad och gladare. Och så får man göra så mycket kul i vår kör. I går fick vi sjunga med Idolerna i öppningssången, det var vi som stod vitklädda i de tre första gångarna i Globen! Och sen fick vi gå över till Hovet och köra till Carola Go Tell It On The Mountain och Amen med Janne Malmsjö och få se Liza Minelli IRL!
WOW
//Karin
Oj vad spännande det låter Karin!
Numer pensionär i Nynäshamn
Tänkte just att du var med Karin20 och undrade varför jag inte hade hängt på när du skrev om det i början av höste. Kanske man kan starta efter nyår? Mejla mig är du bussig.
Sjunger också i kör; har inte varit i Globen, men har just kommit hem efter att ha sjungit julsånger bl.a. på ett äldreboende. Nästa år kanske det blir Globen; då är det något stort körarrangemang där.
Men oavsett om man är i Globen eller ej, så är det skönt att sjunga.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Oj, vad roligt det låter det är ju så härligt att sjunga!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Åh, jag ääälskar att sjunga i kör - det är så vansinnigt roligt! När man har tränat in en sång, alla stämmorna kan sitt, lite komp till och allt sitter - det nästan stockar sig i halsen av ren lycka… Tyvärr är jag inte med i nån kör just nu - bor i en liten stad och det råder ständig brist på ledare så jag har haft kraftig abstinens i flera år nu.