Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 666 ggr
shintaida
0

"Fäster" kokosoljan sig?

Jo, jag undrar om kokosoljan "fäster" sig på kroppen som smör, ost och grädde kan göra?

Ibland, när jag blir sugen på något gott, tar jag nämligen en STOR tesked koksolja med smak och låter det smälta i munnen. 

// Shintaida

venuseva
0

Det är nog bara jag som fäster mig vid grädden. Den bryr sig inte om mig.  Så, några polare blir vi troligtvis inte.

bluegoose
0

Jag tror det är betydligt bättre att ta en sked kokosolja än något annat när du blir "sugen" - mer fett på fettbrasan! Det är klart, det kanske finns en övre gräns där du tillför såpass mycket fett genom maten att kroppen inte behöver tära på de egna förråden, men du "matar" ju i alla fall inte sötsuget… Teorin är att du så småningom har släckt ut suget och bara äter när du är hungrig! Skrattande

dufva
0

Kokosolja innehåller noll kolhydrater och triggar därför i praktiken nästan ingen insulinfrisättning.

Den kommer alltså inte att hindra fettförbränningen, men kroppen väljer ändå att ta energi från födan istället för från depåerna om den kan.

Det är alltså en fråga om nivåer även här.

Några teskedar om dan håller hungern borta och främjar fettnedbrytning men överäter man kan effekten bli att mer kokosfett än kroppsfett förbränns

Jag tror att det är rätt svårt för dom flesta att nå den punkten på enbart rent fett eftersom kroppen kommer att signalera mättnad långt innan..

mjölkprodukter innehåller lite kolhydrater men triggar insulinfrisättningen och det tillsammans med fettet är problematiskt för många..

shintaida
0

Oj, och jag som trodde jag hade hittat en genväg!Oskyldig

// Shintaida

Baglady
0

För mycket kokosolja är rena laxermedlet för mig, så intaget är självreglerande.

Mervi
0

Jag tar 1-2 msk om dagen i varmt vatten.