Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3072 ggr
shintaida
0

Finns billigare än CreArome?

Finns det något billigare ställe än Crearome?

Man måste ju beställa för 500:- + porto och postförskott på dryga hundra kronor.

5 kg kostar ju 630:-, vilket blir dryga 730:- nu till jul. Har inte råd, men måste ha. 

Jag behöver INTE 5 kg kokosolja med smak! Då jag inte har någon att dela med. 

Någon som vet något ställe? Kan man köpa det på hälsokost, tro?

// Shintaida

magma
0

Jag köpte det på hälsokosten, de tog hem från Crearome åt mig eftersom de ändå skulle beställa varor därifrån.

shintaida
0

Då ska jag fråga där! Hur mycket kostade det?

Tack, Magma!

// Shintaida

ullna
0

Jag köpte 500 ml-burk smaklös biologisk kallpressad kokosolja på hälskosten märke Omega & More, Witenburg Natural Products, Nederländerna www.witsenburg.net . Priset har jag tyvärr slarvat bort.

shintaida
0

Jag vill ha med smak…lättare att svälja *ler*

// Shintaida

magma
0

Jag fick betala 105 eller 115 för 500 gram.

shintaida
0

DET var billigt ju!

// Shintaida

Sotlugg
0

Jag tycker också Crearoma är jättedyra. Men drygt 100 kronor för 500 g blir väl över 1000 kronor för fem kg?

ullna
0

Shintaida, om du visste hur lätt det är att vänja sig vid den smaklösa kokosoljan. Den är helt underbar i te eller som silverte. Jag börjar dagen med en tesked i en halv kopp kokande vatten med kallt vatten i för att inte skålla tungan. Sen fortsätter jag med te i koppen. Du som hade lite problem med magen, det här är ju ett råd som du fått för att hålla magen igång. Och så får man läpparna smorda, så cerat kan man hoppa över numera. Det är faktiskt det lättaste fettet att inta tycker jag.

shintaida
0

Men den andra smakar som ischoklad utan choklad…Det är gott! *ler*

// Shintaida

Brynhilde
0

Jag har köpt min kokosolja hos VitaVera på nätet. Jag hittade inte nån minimisumma man måste handla för där.

500g utan smak: 85 kr. Ekologisk deodoriserad.

500g med smak: 109 kr. Den är ekologisk kallpressad.

Jag provade deras havssalt oxå. Det är inte raffinerat och det tas upp för hand och får torka i solen utan maskinell inblandning. Jättegod saltsmak.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

hemul
0

Crearome är de billigaste jag hittat. Vilka är billigare? URL fort! Räcka ut tungan

Brynhilde
0

hemul
0

Jo, halvkilosburken är 4 spänn billigare men det blir ju dubbelt så dyrt i slutändan eftersom de bara har småförpackningar. De verkar förresten sälja creamomes produkter. Känner igen förpackningarna.

Brynhilde
0

Tänkte mer på att shintaida sa att hon inte hade råd att handla för minst 500 kr per gång…

Brynhilde
0

hemul
0

Jaha, förlåt. Jag uppfattade URLet som svar på min fråga.Glad

Wildrat
0

#15 Örtapoteket har bara den utan smak. Dessutom är det bara 400g (500ml) i den burken, crearomes är väl 500g? Annars är örtapoteket bra, mycket roliga grejjer…

marimu
0

Shintaida!

Om du kan ta dig till Gröna Bönan, Utmelandsgränd mellan Blindgatan och Trotzgatan i Falun, garageingången, har de kokosolja, både med smak och utan, i 500g-förpackningar för ca 60-70 kr. Öppet lördagar 11-13 och tisdagar 17-19. Det är inte Crearomes men ekologisk kokosolja.

shintaida
0

Ok, har tagti emot alla förslag. Nu minns jag att jag beställde från Vitavera sist.

Men då hade dom inte 500 gr burkarna…

Dom gjorde felbeställning första gången och då rättade dom till det alldeles gratis och med gott humör! Fick behålla det utan smak också.

// Shintaida

Laurel
0

En fråga från en nybörjare:

Kokosoljan - vad använder ni den till? Att ha i te och kaffe? Finns den med smak och utan? Hur länge håller den sig om man är tvungen att köpa fem kilo åt gången?

molana
0

Sök på kokosolja så kommer många trådar upp om den.

Sotlugg
0

Låg sömnlös i natt och kom på att jag hade likställt 50 g med 500 g. Tar tillbaka. Det verkar vara billigt?

MegN
0

#22: Tycker inte du räknade fel…? 100kr för 500g motsvarar väl 1000kr för 5kg?

Själv har jag köpt kokosfett från örtapoteket, crearome och nutriq (www.nutriq.se).

- Började med den smakfria från örtapoteket, den var ljuvlig tyckte jag (helt neutral i smaken och smälte så fascinerande på tungan).
- Köpte sen med och utan smak från nutriq.se, varav den "smakfria" inte alls vara smakfri utan smakade bensin eller plats eller nåt. Helvidrig. Fast den smaksatta var god. Fast lite dyr, tyckte jag - som då förbrukade en 500g burk rätt snabbt.
- Köpte sen en 5kg-hink från crearome, MED smak (gillar det bäst: har alltid älskat kokos).  Den kommer det nog att ta ett tag innan man har förbrukat…!

Vet inte vad hållbarheten ligger på, men det brukar anges "mycket hög hållbarhet". Främst för att den nästan bara innehåller mättat fett som inte härsknar lika snabbt som omättat/fleromättat (vilket också är skälet till att man måste få i sig mättat fett för att skydda allt omega-3 som man strävar efter att få i sig - efter kampanjerna om hur bra det är…!?).

parsley
0

http://www.lifebutiken.se/butikker.aspx  

Lifebutikerna finns ju lite varstans i Sverige. Jag köper smaklöst kokosfett cocoa där, 79 kr för 500 ml. De har även dyrare med smak, men det är betydligt dyrare.

Brynhilde
0

Jag läste nånstans att hållbarheten var 2-3 år.

Man använder det som vanligt matlagningsfett. Det går bra att "berika" magra grytor, soppor och såser med lite kokosfett. Man kan äta det som godis med kakao eller mörk choklad.

Mona-Stina
0

Jag förbrukar 5kg på lite drygt två månader, förvarar i skafferiet. Det är bara jag som använder den smaksatta i te. En dryg matsked ungefär tre gånger om dagen. 

Tidigare köpte jag även utan smak att steka i men har nu övergått till ghee eller smör för stekning.

hemul
0

#23 Crearome säger minst 3 år "bäst före". Hade första hinken ungefär ett år och mäsrkte ingen skillnad.

Simo
0

Jag får hem i brevlådan, 2 liter/mån  för 239kr. Från Mora yoga frisk center. Faktura.

www.myc.se

Simo
0

Dom har 1 litersförpackningar. Prenumeration från andra månaden kostar 145kr.