Kaloribantar ju....
Bara för att kolla slog jag in min lunch i calcounter och såg då att jag bara kom upp i 650kcal och middagen lär bli exakt likadan vilket blir 1300kcal. Inklusive frukost så blir det max 1700kcal. Jag kanske är nån babybel på kvällen men jag tvivlar på att jag är över 2000kcal ändå. Mitt dagliga ratio brukar ligag runt 5/20/75 med lite avvikelser på protein och fett. Ska inte en fullvuxen karl äta runt 2300kcal per dag? Nu spelar ju kalorierna inte så stor roll tydligen men jag hör talas om kvinnor som käkar runt 3000kcal per dag och går ned i vikt. Undrar hur i hela friden dom får i sig det med den här typen av diet?
TIlläggas bör att jag är mätt och mår bra i övrigt. Tränar till och med lite grann.
Hehe.. Av en sjuksköterska fick jag höra att man behöver 1800 kcal per dag bara för att "hålla allt igång". Tror inte man kan stirra sig blind på kalorier heller…

Minskade insulinvärden = fettfrisläppning från kroppsfettet = du äter upp ditt eget fettlager samtidigt. Så du får väl addera ett antal hundra kcal kroppsfettsförbränning, där har du all energi du förbrukar vilket gör att du inte blir hungrig. Tror jag.

Tror jag med!