Adventshälsning från DaMum
Hej alla!
Vill ge er alla en adventshälsning, och hoppas ni får mycket ljus och värme denna dag.
Ser ju inget vidare, men på onsdag opereras vänster öga, sen ska det bli bättre.
En jättekram till er alla!

Detsamma till Dig DaMum.Hoppas operationen går bra och att din syn blir normal igen.
Vi tänker på Dig.
molana
Härligt att höra av dig lite, har tänkt mycket på dig.

Kul att höra ett ord ifrån dig hoppas operationen går bra!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Instämmer; vi saknar dig
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Trevlig advent till dig med. Och lycka till operationen, så vi kan läsa dina trevliga inlägg igen. Har saknat dem.
Hej DaMum!
Så roligt att du tittar in!
Hoppas att operationen av ögat går bra så att du snart är tillbaka "på det gamla"… Saknar dina inlägg här på forumet.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Ni är så underbara allihop, så jag skulle vilja ge er en jättestor kram!
Ser fram emot att kunna vara mer aktiv här framöver!
Kram på er!
Lycka till DaMum och Du vet att vi tänker på Dig!
Numer pensionär i Nynäshamn
Lycka till med operationen, DaMum. Kramar till dig.
Lycka till med operationen och välkommen tillbaka
Lycka till.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Lycka till med operationen och en fet adventskram på dig. Jag ser fram emot dina fyndiga inlägg, det har varit så tomt utan dig.
Hej DaMum!
Trevlig advent till Dig med!! *kram*
Är det grå starr Du ska operera?
Själv gjorde jag det på vänster öga för snart tre veckor sen. Det verkar att läka finenmang.
Hoppas att det inte är något annat på Dig, vännen!
Kram och lycka till! // Shintaida
Än en gång jättetack till er alla gulliga, goa, hjärtetgryn!
Shintaida, det är grå starr. Båda ögonen, men det blir vänster öga nu på onsdag, eftersom det är mest drabbat och jag är nästintill blind nu.
Ska bli skönt att få bukt med detta. Känner på mig att det kommer att ha gynnsam effekt på min vikt av nån anledning…
Förresten, jag har noterat en markant viktnedgång idag. Nu är det nästan 30 kg borta sen jag började med LCHF. Det tar sig..,
Kram!!!
Vad kul, DaMum! Själv har jag tappat halva av det jag önskar.
Då sitter vi i samma båt när det gäller ögonen (vem ska ro *fniss*)..hehehe..ska operera det högra i januari.
Var inte rädd för lokalbedövningen, den är UNDERBAR!! Man ser otroligt fina färger och kan ligga och småprata med läkaren! 10-15 minuter, sen är det över! Jag var SKITRÄDD! Men inte nu…. ser fram emot nästa omgång…
Hur dags på onsdag så jag kan tänka EXTRA mycket på Dig?
kram // Shintaida
Jag hoppas att läkaren är skicklig, och att eftervården går bra.
Tänk så skönt att LCHF-kost i framtiden innebär mindre risk för alla dylika komplikationer med hälsan. 30 kg är strongt.
Ett stort grattis till dig DaMum. 30 kilo är mycket. Det är klart att synen påverkar, när du ser bättre kan du ju läsa här och bli peppad och peppa oss.
Roligt att höra av dig igen DaMum! Lycka till med operationen, och grattis till milstolpen -30 kg! *kramar*
Tack igen alla godingar!
Ska hälsa så mycket från "Sockerbubbla" som idag fyller 10 år!
Det blir hemlagad mintglass på LCHF-vis förstås.
Kram, kram!

Underbart DaMum 30 kg! Lycka till med operationen och hälsa till Sockerbubbla också. Jättetrevligt att höra av dig igen. Har saknat dig. Jag var själv i kyrkan igår och njöt av stämningen.
Tusen kramar
//Karin
Hälsa och gratulera!

Häääärligt DaMum !
Jag tycker du är jätteduktig o längtar tills du förgyller vår gråa vardag igen.( jag har ju bara fått äran att läsa gamla inlägg av dig)
LYCKA TILL O gratta dottern från mi.
Tack, tack!
Shintaida, på onsdag kl 10 på förmiddagen sker op.
Tack för din beskrivning, nu känner jag mig lugnare.
Kram!
Grattis, till första nollan Sockerbubbla!!!
Underbart DaMum att du gått ner 30 kg och blivit mera rörlig!
Animalisk högfettkost är ett bra namn som kan förstås av alla.
Grattis DaMum till den fantastiska viktnedgången! Och grattis i efterskott sockerbubbla!
Grattis till viktnedgången, och ett grattis i efterskott till sockerbubbla.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

30 kg är stort! Grattis och lycka till med fortsättningen också!
Du har redan med råge slagit original-"bantaren" William Banting som lyckades gå ner 21 kg runt 1860… med animalisk högfettskost såklart.
DaMum: Läs Annikas tråd om Animalisk högfettskost och skriv gärna det Du brukar berätt för mig om varför Du alltid använder den benämningen.
Jisses, vad ni är gulliga allihop! Tack!
Jag lovar att skriva något i Annikas tråd, men kan inte garantera att det blir så bra, eftersom jag ser så risigt… men jag ska göra ett försök.
Kram på er!
Lycka till imorgon förmiddag!
Nu är det nog över….!
Hoppas det gick bra.
Hej!
Nu är det över men jag har jätteont och svårt att se eftersom det inte funkar vare sig med eller utan glasögon.
Det kommer att bli bättre om ett par dar så jag kikar in här så fort jag kan.
Tack för all peppning!
Kram!
Dimsyn har jag fortfarande efter fyra veckor. Det tar 6-8 veckor att läka ögat helt.
Konstigt att du har ont, det hade inte jag! Kände mig bara lite öm runt ögat i en dag.
Har du fått kortisondroppar?
Ja, inga glasögon passar - hittade ett par gamla, så jag åtminstone kan köra bil!
// Shintaida