Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1946 ggr
Gojkan
0

Någor "tuggigt"

Vad äter ni när ni blir sugna på något riktigt tuggigt? Förut åt jag mycket knäckebröd ich råa morötter. Det är inga svårigheter att vara utan men jag saknar det tuggiga. Jag menar inte segt kött, liknar mest att tugga tugggummi och det gillar jag inte. Något bitigare för  att riktig få använda tänderna.

zeretki
0

Ostchips är knaprigt, knaprigt fläsk.

Gojkan
0

Tyvärr, får så himla dålig smak och lukt i munnen efter ovanstående, men tack för tipset.

magma
0

Fick tipset om den där "hårda" och knapriga mittenstjälken på salladskål, går ju också att dippa i gucka om man vill det. Isbergssallad, den tjockare delen är knaprig. Eller paprikastrimlor.

Bookjones
0

Vitkål.

[Saiva]
0

Gurkskivor med vitlöksost :o)

ashe
0

Sockerfritt tuggummi. Jo jag vet - men ibland är det att välja mellan två onda och då sitter gummit bra.

Annars när jag har råt - renchipps, d v s torkat renkött. Funderar på att göra eget torkat kött men har inte hittat orken än..

hypos
0

Jag bryner cocosflingor och nötter i smör i stekpannan- jättegott att knapra på.

MegN
0

Jag äter nötter och mandel, eller så gurka. Fast jag saknar sällan något att knapra på (det var mest i början, när man inte FATTADE hur man skulle kunna LEVA utan knäckebrod…!?).

Gojkan
0

Tack för tips. Jag ärer bara kött, fiks, kyckling, ägg och en aning grädde i matlagning. Är inte beredd att sätta till grönsaker än, då jag inte gått ner ett smack.

sussie
0

Kex bakade på malda fläsksvålar blir riktigt bitiga tycker jag. Recept finns under brdrubriken.