Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3526 ggr
Karin20
0

BabyBel

Jag har hittat gula babybel i min ICA butik idag!. De består av emmenthaler. Jättegoda

//Karin

Mervi
0

De är jättegoda, kul med lite variation.

Rita-S
0

jag uppskattade inte dom gula babybels Penga mun
Va inte alls min smak att äta dom hela. Dom fick gubben.
Röda babybels kan gå okej en gong innimellan

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mona-Stina
0

Jag har provat både röda och gula, i mitt tycke smakade ingen av dom gott. De skalades och åkte ner i hundskålarna.

magma
0

De gula tycker jag smakar päckavalika, tyvärr. Men de röda kan gå an emellanåt.

Mervi
0

Skrattande

Tieto
0

Och jag tycker dom röda BabyBel är kanongoda!! Stoppar gottesuget!
Perfekt i bilen på vägen hem från jobbet när man varit in om och handlat!!

Karin20
0

Roligt ord "päckavalika" , måste betyda nåt fantastiskt äckligt. Var ligger betoningen? Tänkte börja använda det ordet.

//Karin

magma
0

*hahaha* Jaaa du… Jag vet inte riktigt var det kommer från, kanske något lokalt måhända från Lindesberg. Är uppväxt med det ordet, alla häromkring (som jag känner:) använder det någon gång ibland.

Man säger det liksom i två sammanhängande stavelser, på ett ungefär "päcka-vaaalika" med flera a:n. FlörtRäcka ut tungan

MillisB
0

Det bästa är om de små ostarna är lite rumstempererade, då kommer smaken fram bättre…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

odezza
0

Varning! Det finns en lightvariant av babybel också… jag fick syn på de röda små ostarna i en affär, och la glatt ner några nät i kundvagnen… När jag sedan väl åt en , så tyckte jag konsistensen och smaken var konstig… tittade närmare på omslagsplasten… och där står det LIGHT mot ljusblå bakgrund… Urk! Skrikandes

"still lost in space and time"

erikthur
0

Och så finns det violetta som jag köpte idag (cheddar).

Men jag föredrar de röda som många andra tydligen.

magma
0

Violetta, det var en nyhet som jag aldrig sett. Måste undersökas.Glad

anki1
0

Hoppsan, jag köpte 2 st förpackningar De var röda men om det vat light vet jag inte. Det verkar vara de vanliga.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

odezza
0

Det står på förpackningen om det är light, om man läser… vilket inte jag gjorde! Generad

"still lost in space and time"

ToFat
0

Å, är de gula tillbaka? Åt dem för typ två år sedan. Ruskigt goda! Gillar inte de röda något vidare fast de är ju så bra paketerade ha som nödproviant. Men de gula….mmmmm.Skickade mail till baby bel för att fråga om de gula skulle komma tillbaka men de svarade att de inte visste då.

fettbramat
0

Tyckte också bättre om de gula och ska genast ut på jakt efter de lila. Tack för tipsen!

anki1
0

Ja dom gula var goda. och dom röda med. Har ej hittat de lila.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk