Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1415 ggr
ebet
0

Återfått kontrollen

Det känns som om det är JAG numera som bestämmer. Är inne på min tredje veckas i princip Gi-noll. Broccoli och spenat har jag frossat i. Jag är så intill döden trött. Vore bra att veta när det släpper, men bortsett från det är det första ggn på tio år känns det som att jag har ngt att säga till om vad jag ska äta. Och vad jag inte ska äta. Jag är ständigt mätt, luktar på pizzan, njuter av lukten, men skulle inte kunna få ner en enda bit. Vet inte om jag har minskat i vikt, jag kastade vågen när jag passerade 60 kilo (jag ät pytteliten) sedan dess har jag vänt bort mig vid speglar och ingen har fått fotografera mig. Nästan att jag känt mig som en offer-- Trots att jag vet bättre. Om inte jag får ut mer av denna kost så är jag ändå nöjd, jag har återfått självförtroendet. Det är inte hungern, suget, utan jag som bestämmer. Imponerad av hemsidans bredd, aktualitet och mängden information.

ebet

gordii
0

Jätte skönt att höra…!_För egen del trillade jag dit nu i helgen….men det SKA INTE hända igen….och som straff gick jag ut och sprang…….Straff o straff eg inte ,jag tycker om att komma ut o springa i naturen,men det var ett tag sedan nu….typ 1år sedan….men det gick jätte bra….så nu är jag igång igen…

AnnaCathrina
0

Jag borde också skippa vågen. Men det är himla skönt att äta så här och slippa allt med hysterisk hunger och sug.

magma
0

Härligt! Glad

[Karro]
0

Starkt jobbat ebet!

ebet
0

Tack för all uppmuntran. Jag har gått på under tio års tid att 'ät mindre, motionera mer' Pyttsan heller. Har en livlig hund, så det blir en hel del motion, Yoga-r varje dag. Inte har jag blivit smalare för det. För ngr år sedan räknade jag kalorierna ut-in, resultatet blev att jag hade hyggligt lika värden, oftast åt jag mindre kalorier än jag gjorde av med. -och gled uppåt en klädstorlek.

Nu har jag förklaringen! Bara det känns som att 'äntligen se ljuset'

ebet

Margareta
0

Härligt!

Numer pensionär i Nynäshamn