God kycklinglever
Tips på tillagning av lever som jag gjorde senast var mycket gott. 1 kycklinglever skuren i bitar, champinjoner brutna i lika stora bitar. 1 gul hackad lök, 1/2 pkt tärnade bacon. Fräs ihop allt snabbt och slå på vispgrädde och lägg till en rejäl klick gräslöksost eller efter eget tycke och smak, smaka av med svartpeppar på låt det småputtra på svag värme några minuter. klart att servera. Tillbehör väljer man själv.

Hej!
En lite fråga, vart hittar jag kycklinglever. I vilken av hyllorna i butiken menar jag.¨
Hälsningar Kristina

Oftast i frysdiskarna brevid kycklingen.

kanske skall tillägga att smaksättning är lite efter eget tycke och smak, går bra med en liten skvätt vitt vin i eller andra färskostar osv. Det är bara att smaka av och prova sig fram.
City cross i Skåne har det bland de färska kycklingar, färsk kycklinglever alltså.

Willys i Kristianstad säljer också färsk kycklinglever. Här kommer ett annat recept på lever:
Ta vispgrädde eller creme fraiche och och blanda ner lite tomatpure. Krydda med paprikapulver, chilipeppar, en gnutta cayennepeppar (inte så mycket att det bränner) och salt. Häll detta över lever stekt med lök och låt puttra ett litet tag. Tillsätt ev. lite färska örtkryddor på slutet.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

En kycklingleverrätt som liknar din serverar jag ofta på förskolan där jag jobbar och den tycker barnen om faktiskt.
Kan rekommenderas!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!