Ekologiska lamm??
På senaste tiden har det börjat dyka upp erbjudanden om ekologiska lamm. Vad innebär det? Jag trodde att dom flesta lamm redan levde ekologiska liv. Har dom börjat ge dom spannmål också? Någon som vet?
De stödfodras säkert. Speciellt på vintern. Ekologiska eller inte.
Vi köper 1 lamm om året,det är nu på hösten jag har frågat vår uppfödare om lammen stöd utfodras,hon säger Nej dom klarar sig så bra själv.
Vi har köpt av henne i många år, så jag litar på henne. så tror jag det är hos alla uppfödare.
Dream on…
lantmannen.se…
Jo men till ekologisk produktion har de bara komplementfoder "Effekt foderblock - Kompletteringsfoder för tacka och lamm. Godkänt att använda i ekologisk produktion."
Vad är det gjort av då?
Vi har får som betar på ön som vi har sommarställe på i sthlms skärgård på sommrarna och dessa djur får något slags kraftfoder dagligen trots att gräset för en totalt oinvigd ser ut att mer än väl räcka till…
Tack för svar. Det verkar som det än så länge är hugget som stucket att köpa ekologiskt eller vanligt. Men när det som beskrivs i artikeln hemul visade på slår igenom så blir det skillnad. Stackars lamm som ska äta kraftfoder. Blir dom tjocka som små grisar då?