Leker med tanken
Någon som sett Systembolagets reklambanner på ett flertal webbsidor där en mätare i snabb takt tickar fram enorma summor på hur mycket samhället sparat på den restrektiva alkoholpolitik som förs i Sverige?
Tänk, någon gång i framtiden kanske vi ser en sådan som visar samhällsbesparingarna på lchf-kost. Det kräver förvisso en ambitös insats att räkna på, men om man utgår från medlemmarnarna här så måste det vara betydande vinster! En sådan räknare vore något att ha här på KiF
Ibland när jag går i stormarknadernas dignande hyllmeter av för mig onödiga och osunda livsmedel, (eller dödsmedel
) får jag en tanke på hur dessa affärer hade sett ut om vi alla anammat en lågkolhydratkost. Vilka enorma butiksytor - och samhällsresurser som kunde satsats på nyttigare kost!

Ja vad skönt det vore om affärerna var fyllda med mat man kan äta istället för som nu fulla med skräp.
Ja, tänk vad mycket enklare det hade varit, att kunna plocka fritt från hyllorna utan att behöva lusläsa varenda innehållsförteckning…
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Tänk på hur mycket pengar vården spara på alla diabetiker som skippat kolhydraterna och slipper insulinet. och alla kloka som slutat med statiner, kostnaderna för dessa läkemedel är enorma.