Mitt i missmodet så händer det......
Har känt missmod ett tag igen, tycker inte det händer så mycket på viktfronten i alla fall inte i den takt jag vill.
Börjar få tankar på att ge upp LCHF vad ska det tjäna till frågar jag mig själv, varför ska jag bli smal ??duger jag inte som människa om jag är överviktig??
Var på Coop i dag (tidigare prix) och vad springer jag på om inte Lykas fläsksvålar !!!!
Ja men detta måste ju vara ett tecken från fettgudarna eller vad ?? he he
Kommer ni ihåg att jag var så sur över att jag bara kunde få tag på Mr Chipps fläsksvålar, och dom var jag dessutom tvungen att åka buss till grannstan för att komma åt.
NU har dom helt plötsligt Lykas på Coop här där jag bor …..!!!!!
Jo det blir att fortsätta med LCHF, men jag tänker ta paus i fakirandet för det blir för enformigt och jobbigt i längden, dessutom väldigt ansträngande för ekonomin har jag märkt.
Nu blir det mer, grönt, ost , och andra mejerivaror ett tag som komplement till köttet och fisken annars finns risken att jag ger upp.
Sen blir det hårdare tag efter nyår igen.

Glöm inte att kolla med måttbandet och spegeln som ofta visar på ett bättre resultat än vågen gör..

Är Lykas fläsksvålar godare?
Jag förstår hur du känner, varför ska det vara så svårt emellanåt? Men jag tror att man ibland behöver vanlig vardag, bestämma sig för att det är så här jag ska äta och strunta i vikten ett tag. Så länge man skippar kolhydraterna så mår man ju bra.
Lycka till!

Mizzi, har du inte fått några andra hälsovinster, som du kan motivera dig själv med, till att ändå fortsätta med LCHF?
Att skippa fakiren ett tag tror jag nog är bra, det är nog mindre risk att man tröttnar om man tillåter sig att variera maten lite, inom LCHF-gränser… och så länge du kan/får äta dig mätt, utan att gå upp, så är väl det en vinst bara det…?
Och om du slutar, vad ska du då gå tillbaka till för sorts kost? En kost där du får hålla på och räkna kalorier, och snåla på portionerna, och ofta känna hunger och sug, och med svårighet hålla den nuvarande vikten?
Fläsksvålarna var nog ett tecken! 
"still lost in space and time"
Jag har samma vånda. Fakiren ger inte resultat. Bestämde mig för att lägga till lite. Visade sig att bara salladsblad och lite spenat kändes som "mycket" och tillfredsställde sugen. Tyvärr med lite viktökning men det skiter jag i just nu. Man måste orka också.
Vilken lycka att hitta sina fläsksvålar!! Klart det var ett tecken.
Hittar vispgrädde som tillfredsställer mig just nu. Bad killen som är ansvarig för mejeriavdelningen att se till att grädden inte tar slut varje helg. Kvar finns bara Icas egen som ingen verkar vilja ha.
Nej, den innehåller ju tillsatser (stabiliseringsmedel). Likadant med coops egna grädde… Titta på fetthalten om ni inte orkar läsa innehållsförteckningen. Vispgrädde med mindre än 40% fetthalt innehåller tillsatser!

# 2 Lykas fläsksvålar är godare och innehåller inga tillsatser.
Jodå visst mår jag mycket mycket bättre och är piggare än någonsin sedan jag började med LCHF.
Men ibland kommer den där fåfängdheten över mig att det ska gå så fort och jag ska bli smal på en gång ……. fast längst inne där förståndet sitter så VET jag att jag ska skitablankt i vad vågen visar och gå på vad jag ser och märker på kläderna.
Men det finns väl svackor här också som i allt annat fast det roliga är att här har det bara kommit till tankar att jag ska ge upp, men sen händer något som får mig att tänka om endå och detta har jag faktiskt alldrig upplevt med någon annan metod så det är ju possitivt =)
Mizzi, skillnaden kanske är att det här är ingen metod, utan en livsstil och där du instinktivt känner att kolhydrater i för stor mängd inte är något för dig. Kroppens form får man väl göra bäst man kan med. Först och främst "gilla läget". Resten kommer väl med tiden. Styrketräning gör ju sitt, yoga också, det gäller att hitta rätt form för sig själv. Ligga på soffan och i tanken köra sina träningsrundor funkar ju också rätt bra.
Lycka till med resten av dina dagar.