Ugnsstekt fläsk
Jag hade för mig att det skulle finnas ett recept på ugnsstekt fläsk. Nu har jag letat så jag är vinnögd men hittar inget, hade hopp om att Airams svensk svinekamm skulle vara det men ser sen att svinekamm=kassler.
De hade också dansk fläskstek på affären, ni vet sån där med skårad svål, ville gärna köpa men vad gör jag med den, nån som vet?

Om du ger mig Din mailadress, så kan jag vid intresse skicka recept på svinekam (som i mitt fall inte var kassler).
Du ska nog skippa bilderna så länge hela din blogg är lösenordsskyddad. 

JAg gör ofta helstekt fläsk i ugnen. Jag skär svålen i rutor, en bit ner i det feta, gnider in kryddor, vad jag är sugen på, men det blir oftast svartpeppar, och örtkryddor.Är det rimmat fläsk behävs inget salt Sen steker jag det i ugnen i 175 grader , tills det är genomstekt, och svälen är knaprig, kan ta en timme,kanske..Jättegott både kallt och varmt!!

Kokt fläsk (1,5-2 tim) är också väldigt gott både varmt och kallt. Rimmat fläsk blötlägger jag gärna i 1-2 dygn, det blir mer lagom salt då samtidigt som en del av nitriten tvättas ur.
Åt det idag med Margaretas levermousse (på nötlever) och Saivas färskost, kryddad med färsk paprika o vitlök….GOTT!
Jag klarar inte av kokt fläsk, men jag gör framstek och äter fläskranden i kottletten.
I stekpåse passar det perfekt.
Tack för svar, jag ska testa att steka i ugnen när jag har handlat nästa gång.