Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4051 ggr
Karin20
0

Franskt sjögräs

Igår handlade jag på Coop Forums fiskavdelning.

På skoj köpte jag lite av något som hette franskt sjögräs. Det var grönt smalt "gräs" som smakade jättemycket fisk och salt. Urgott men lite underfundigt då jag inte riktigt vet vad det är. För 10 kr fick jag en jättepåse som jag serverade till laxen som grönsak och jag har ändå massor över. Lite som "harrys kuvär" Flörtmen utan ärtor i.

Nån som vet mer?

//Karin

magma
0

Låter både intressant och underligt, har aldrig hört talas om det. Du har ingen bild av förpackningen/gräset? Innehållsförteckning?

grona-marie
0

Spännande

Margareta
0

Var det gott? Kolhydratinnehåll?

Numer pensionär i Nynäshamn

ullna
0

Jag har också hittat det där i fiskdisken på Ica, han sa nå´t konstigt namn, som jag inte uppfattade. Det ser ut som ngt succulent sjögräs/alg och smakar salt och krispigt, lite som altgurka tyckte jag. Massor av mineraler sa killen. Det är säkert sant.

Karin20
0

Jag tyckte det var jättegott! Och jag vet inte var jag ska leta efter kolhydratinnehåll. Har googlat på franskt sjögräs men hittar inte något. Salt och krispigt som sagt, små gröna grenar som låg i en skål, ingen förpackning eller nåt.

Det är ju en växt, så förmodligen innehåller det kolhydrater, men man får i sig väldigt lite.

Ullna, det är säkert samma sak. Finns det nån fler som sett detta?

//Karin