Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1561 ggr
Loria
0

OT - Kattpiss och rengöring

Efter att min katt varit på rymmen har jag haft problem med rumsrenheten.

Idag vaknade jag av att sattyget pissade på täcket jag låg o sov under!!! Så nu undrar jag dels vad ni har för tips på att komma till rätta med detta beteende.

Sen undrar jag lite i övrigt om hur jag ska kunna sanera lägenheten innan jag flyttar här ifrån om en månad. Finns det helteckninsmattrengöringsmaskiner (imponerande ord) som man kan hyra? Funkar de och e de dyra?

Jag kastade täcket i tvättmaskinen med, men har ingen torktumlare, tror ni man kan torka täcket endå?  Eller e det bara kasta skiten o hoppas att det finns nå bra julerbjudande?

Gojkan
0

Använd ättika. Tar bort fläckar och lukt. 2-3 dl  ättika till 10 l vatten.

Funkar jättebra

Margareta
0

Gå in på kattsajterna och fråga - de är proffs på sånt!

Numer pensionär i Nynäshamn

Katarina2
0

Stackars dej!…Jag har också en katt som har kissat i vår säng…hon började med det när jag bytte Husse…Flört…Hon skulle väl markera att det var hennes revir…men det gick över..men hon höll på i 2 veckor…och bara i vår säng…helst PÅ honom..mellan fötterna på honom när han sov…Vi schasade ner henne varje gång hon kom upp i sängen(använde en sprutflaska med vatten att spruta på henne) och när vi inte var hemma så stängde vi dörren till sovrummet….Dom sista dagarna räckte det med att skaka flaskan och visa den så gick hon ner…Men man blir så himla trött på det där beteendet.

Vad du än gör så använd inte något med Klorin att tvätta rent med…det älskar katter och gör att dom kissar ännu mera på den platsen.

Jag tvättade sängkläderna på vanligtvis och gnuggade en apelsin mot sängen/lite på sängkläderna…det brukar funka…annars kan man använda aluminiumfolie..men det är lite prassligt att ha i sängen…Glad. Malen vitpeppar kan också fungera…men apelsin tycker jag du ska börja med…det kan man stå ut med själv också.

Att torka täcket utan torktumlare går säkert..men det tar väl lite tid….skaka det emelllanåt och vänt på det så att det kommer luft i det…

Lycka till!