Gammal dagbok
Jag läser en gammal dagbok från ett annat forum och fann följande från 20/6 2005… 2½ år gammal text. Tänk att vi sammanlagt har gått ner 50kg sen dess… förutom alla andra hälsovinster.
Ut till landet, ut till fåglarne…
Jag flyttar ut till landet i morgon och där skall inte finnas några kolhydrater. Allt för att familjen skall få testa "ketosen" ett tag. Alla tycker de mår bra av "min mat" så de protesterar inte.
Det är frukostmackan som är svår att få bort, men med hjälp av ägg och bacon får man morgontrötta tonåringar på gott humör.
De sover så länge att det ändå är lunch när de vaknar…
För första gången är det ok att sova över frukost!!!
Det såg sonen som ett +…
So long
Numer pensionär i Nynäshamn
Midsommar ur samma dagbok 2005…
Midsommar…
Ha en trevlig helg allihop!
Jag känner mig så nöjd med att jag för FÖRSTA gången på 30 år inte längre tänker på vad jag stoppar i mig när det gäller fett och annat.
Jag gick med i VV 1977 och har sen dess haft panisk skräck för fett och därför även haft "helgskräck". Varje helg har inneburit + på vågen efteråt och ibland har det känts som att helgerna kommit alltför tätt.
Den här våren med alla festerna hade varit rena katastrofen för min vikt. Nu har jag istället, UTAN att varken skriva, mäta eller väga, gått ner 5kg och hållit dem under denna hysteriska festvår.
Midsommar känns inte ens som en utmaning i sammanhanget.
Jag får äta hur mycket grillat jag vill och därtill hur mycket sallad som helst och vill jag kan jag avsluta det hela med vispgrädde och kanske några hallon. Till det grillade kan jag böra både fet zatziki och aioli och hur förbjudet har inte det varit. Det som ständigt finns i mitt kylskåp är örtsmör och vitlökssmör (båda hemmagjorda!)
Det som känns bäst är att jag inte längre är så fixerad vid det jag INTE får äta och därför är det så lätt… Med den här kosten finns inget SUG och det gör att det är lättare att tänka på det man ska och får äta.
Det är ingen lätt kost egentligen, det jag håller på med, men om man ETT har bestämt sig och sen TVÅ fokuserar på det man FÅR äta, så går det TRE som en dans…
Jag är mitt i den långdansen just nu…
Dansa, dansa, dansa lite till.
Det är så skönt när vi dansar som vi vill.

Vilken härlig läsning Margareta! Tack för att du delar med dig!
Härligt och kul att läsa! 
Tack för att du delar med dig, rolig och positiv läsning!
Jätteroligt! Den sommaren det vände :)
Härligt, och så gott det låter…
Så kul det är att läsa gamla dagböcker.

Särskilt andras, hehe!
Det som var roligast Mervi var att Du fanns med bland kommentarerna och hade INTE vågat börja fullt ut med LCHF - men Du var på god väg och jag mindes nu när jag läste hur glad jag var för det…
Tänk om vi hade vetat….
Margareta, jag var så rädd för att släppa mitt älskade bröd.
Men det gick ju.
Jag kom igång så småningom under sommaren, det är nästan så jag glömt hur det var. Har inga noteringar från tiden, jag har suddat ut allt jag skrev på Netdoktorn och KiF hade inte startat då.
Mervi - gå in och läs på min dagbok då - för dina inlägg i mina dagböcker finns kvar… det är rolig läsning
Tänk, jag som älskade pasta och jag har inte saknat det ett dugg!