Nått mitt första mål!
Jag är så glad. Efter 6 veckor med LCHF har jag nått mitt första mål. Jag startade på 113,5 kg och ville komma under 110 kg till att börja med så jag satte målet på 109 kg och några cm i midjan.
Så resultatet i dag (jag väger och mäter mig på onsdagar) var 109 kg och minus 12 cm i midjan.
Nästa mål blir 99 kg (under den magiska 100 kg gränsen) och att jag ska kunna köpa minst en storlek mindre när jag handlar kläder.
För mig funkar det bäst om jag har ett mål som jag kan överblicka och om jag har lite positiv press på mig och massor av stöd. Därför är jag så glad att det här forumet finns. Tack alla!
Jag har också en blogg för det pressar mig lite. Jag kan ju inte skriva där att jag ger upp
.
Men LCHF känns verkligen inte som något jag kommer att ge upp om ett tag. Det funkar så himla bra att äta så här och jag har märkt flera positiva förändringar bara på 6 veckor.
Så mest av allt vill jag tacka Skaldeman för det var hans bok som fick mig att ta steget. Tack!
Grattis till ditt första mål :D Det kommer nog gå rätt bra att nå även nästa mål!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Grattis! Jättebra jobbat. Att ha mål är bra. Lycka till med nästa!!!

Härligt! Stort grattis!
Grattis, håller med om att man måste ha mål som går att överblicka. Har du ett delmål på vägen mot 99?
Jag kör med kortsiktiga mål, som går att nå på en vecka eller två, medellånga mål tex att komma under BMI 30 och har förstås ett slutmål som hägrar. Lycka till i fortsättningen/Marie
Jättegrattis, jag är själv 3 kg från mitt första delmål.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Åh vad härligt! Varmt grattis!
Under 100gränsen var magisk att passera och även om alla tiotal är rätt kul
så kommer det alltid att vara det mest fantastiska målet jag nått!

Grattis, härligt!
"still lost in space and time"

Fint jobbat A-C!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Grattis!
Grattis!
Numer pensionär i Nynäshamn

Bra. Att sätta delmål är viktigt. Och att försvara delmålen när man väl nått dem! Lägg gärna in ett delmål till på 104,5. Då får du ny ambition när du når det.
Sten Sture

Tack alla!
Jag ska följa Grona_marie och Skaldemans råd och ta ett mellanmål (!) på vägen ner mot 99.
Anki1 - lycka till!
Anna_fd_137 - vad duktig du är. Ja 100gränsen är speciell. Ser fram emot när den är nådd.
Grattis!!!