Hitta motivationen..
Jag tappar motivationen ibland. Och känner bara för att skita i allt o sätta i mej choklad o massa kakor.
Vad gör ni andra när ni tappar motivationen? Hur hittar ni den igen?
Svårt o säg hur en annan ska bli motiverad, men kanske något som kan få mej att inte tappa alltför lätt..
jo man tappar motivationen emellanåt. Det bästa är väl att då den försvinner att man försöker att äta så man inte går upp åtminstone. ladda med ostar och annat tillåtet. men jag vet hur svårt det är och iobland faller jag rejält och proppar i mig men då får jag ont i magen så det börjar bli mer sällan
Precis som korseett så äter jag ost. Jag hyvlar ost och smör varannan gång och rullar ihop. Det gäller att vara ett steg före innan suget sätter igång.
Numer pensionär i Nynäshamn
Ost och smör här med. Mörk choklad och yoghurt får mig på fall ibland., då är fett räddnignen.
Äter mycket av sånt som är tillåtet och sen minimerar jag skadorna.
DVS är jag toksugen på något och måste äta något dåligt så har jag en lista på sådant som är MINDRE dåligt. Halvbra alternativ alltså.
För min del är det bättre att äta grädde och hallon än att äta smågodis. Så när jag är toksugen så äter jag grädde och hallon. 

Jag gör nog som zeretki. Vispar grädde med hallon eller andra bär, vill man kan man ju ha lite sötningsmedel men det behövs knappast. Bären är så syrliga och goda ändå.
Jag har lätt att glömma äta mat när jag kommer hem från jobbet och då kan jag såklart bli sugen på nåt. Etersom min man och jag äter olika så lagar jag "vanlig" mat till honom. Han tror inte det är bra att äta som jag. Tycker jag ska börja äta kolhydrater igen. Så han köper godis, chips osv. Så jag har det stående framför mig på bordet.
Det gör mig nästan mer envis att inte äta av det.
Nej mitt råd är se till att äta ordentligt med mat och gå inte och var småhungrig.
.
tycker att det zeretki säger att detär bättre att äta halvbra än heldåligt är bra. jag kan ibland vara dålig på det och tänket att "nu är det ändå kört" för att man fått i sig någon kolis är ju inte alls sant. lite kolisar är ättre än mycket, och naturlig mat är bättre än konstgjorda färgämnen, vitt mjöl och sötningsmedel. gällande just MOTIVATION (och inte bara att stoppa sug) tycker jag det är bra att tänka på hur glad man blir och hur bra man mår vid framsteg. och försöka väga den känslan mot suget att "ge upp". även att titta på bilder av en själv som smalare alternativt på någon annan som ser riktigt frisk och sund ut, en "målbild". det tycker jag är jättebra för motivationen. eller att (beroende på om man är kläd-intresserad) titta på kläder (antingen på stan eller på internet) och titta ut något som man kan belöna sig med när man (gått ner så pass mkt att man) passar i. det bästa tycker jag ändå är att sysselsätta sig med något man tycker om - ta en promenad med en god vän, lyssna på favoritlåten, lek med hunden, dansa - vad som helst! för att liksom tänka på annat..och tappa lusten för att sitta hemma o tycka synd om sig själv.

Jag har börjat laga en massa smarriga maträtter som jag hittar recept på på den här sajten. Både till matlådor och frys. Det är ett både kul och nyttigt sätt att fördriva tiden.
Har inga större problem med att undvika allt som är kolhydrater i.
Jag vet att alternativet är att ta sprutor och det är inga kolhydrater i världen värda.

Motivation är kortvarigt och kan förmås att vackla av en mängd olika anledningar
Vad som funkar i längden är planering
.
Det gäller att bara ha bra grejer hemma och undvika fällorna.
Man blir mycket mer sugen på choklad om man vet att en sådan ligger och väntar i kylen (den formligen ropar på en) än om man måste klä på sig och strosa ner till affären för att skaffa den.