Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 10520 ggr
Skaldeman
0

Recept på bäversvans, någon?

Ja, nu har jag en styckad bäver hemma. Den har hängt i 14 dagar och är färdig att äta. Men vad gör jag med den tjusiga svansen!? Är Pasi vaken?

Sten Sture

Tilda-T
0

Men snälla Sten-Sture ,   nog för att man ska ta vara på maten men det finns väl gränser   även för dig!!Hemlis Skulle nästan kunna tänka mig att den är i segaste laget, men du kan väl försöka att koka den i sisådär 15 timmmar, kom ihåg att fylla på nytt vatten bara så den inte torrkokarFlört. Skämt åsido, har aldrig hört talas om att den ska gå att äta.

ÅH! Nu vet jag , torka den och gör skosulor av den, rätt modell och allting men då kanske du måste har två stycken.Oskyldig

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

clajo
0

Har hört att det finns en anledning till att man säger att något "smakar bäver" om något som inte smakar gott…Men lycka till, för all del och glöm inte skriva hur den smakade!!

Själv har jag smakat på valkött och det var inget vidare, tycker jag.

Ulf-S
0

Soppa? Det gör man av oxsvans, borde gå med bäver också?

Mizzi
0

Måste man äta den då ?? kan man inte göra handskar eller något av den ;) behövs kanske fler svansar till den =)

ullna
0

Bävergäll har jag smakat och det var inte roligtFundersamSkrikandes

Snurran
0

Klokhet efer gammalt. marinera i mjölk och öl, minst ett dygn gärna längre. Lagerblad, enbär etc passar.

Rödvin är bra också.

FrankN
0

Bäversvans var visst en indiansk favorit!

Arnedanc
0

Sökte på nätet efter Beaver Tail Recipe, hittade denna länk:

Recept

Tilda-T
0

Jag tror inte att det är sant!!!Förvånad DELIKAT TILL OCH MED!!! Jag som trodde att det var ett skämt!

När du har krubbat upp svansen  SSS skulle  vi vilja ha en beskrivning på hur delikat den "verkligen" var!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

korseett
0

det kanske är mycket fett i den?

Skaldeman
0

Jag lagar den i morgon. Troligen som soppa:

Bäversvansrecept

Beaver Tail

The tail of Canada's largest and most symbolic rodent, Castor canadensis, is edible, in a dish called beavertail beans, for example, in which the tail is cut off and blistered over a fire until the skin loosens. After the skin is removed, the tai flesh is boiled in a large pot of beans.

./.

Roasted beaver tail

Roast beaver tail over campfire, cut it open and pull the skin off. (This makes a very rich meat.) :source: Yukon Cookbook by Leona Kananen

/.

beaver tail ala denny

Place whole beaver tails on barbecue or oven broiler rack until scaly skin blisters. Let cool in freezer compartment. Remove cold blistered skin and discard. Put white meat aside. In shallow roasting pan, saute onion in butter until clear, stir in mustard to coat onions, then stir in sherry, tabasco sauce and half of barbecue sauce, making sure bottom of pan is covered. Spread out beaver tails in pan, cover with remaining barbecue sauce, sprinkle with cheese, and bake in 450-degree oven for 45 minutes. Serve hot with wild or ordinary rice topped with generous spoonfuls of remaining sauce.

./.

beaver tail beans

Blister tail over fire until skin loosens (or dip into boiling water for a couple minutes). Pull of skin. Cut up meat and boil with a pot of beans. Add salt and pepper to taste. Add chopped onions to enhance flavor. Beaver tail is also good roasted over a campfire or in the oven.

./.

Beaver tail soup

Separate the bones from the meat and break the bones into six pieces. Skin the tail by broiling the tail over the campfire. The scaly skin will come off in a blistered sheet to reveal the white solid meat underneath. Put the bones and pieces of tail in a large kettle, add the water and salt. Bring to a boil, lower the heat and simmer for 30 minutes. Keep the surface clean with a large spoon, then add the sliced onions, bay leaves, wild mustard and sppice bush powder. Keep on simmering for another 30 minutes. Remove the beaver tail pieces. Let drain on a plate and set aside to be added to the soup at a later time. Strain the soup through a fine sieve into another large pot and boil down to about a quarter of its original volume. Clarify with the white from an egg. Cut the meat from the tail into cubes about 1/2 inch square, add to the soup and serve hot. You can add to the taste with freshly cut mint, sprinkled over the individual servings. Source: "Indian Cookin'", compiled by Herb Walker,

./.

Fried beaver tail

1. Skin beaver tails, clean thoroughly and wash well in a solution of salt water. Let soak overnight in cold water to cover, adding 1/2 cup vinegar and 1 tablespoon salt to water. 2. The next day, remove from the brine, wash, then cover with solution of 2 teasoons soda to 2 quarts water. Bring to a boil, reduce heat and simmer 10 minutes. Drain. 3. Dredge beaver tails in seasoned flour. 4. Melt butter in heavy fry pan and saute tails at low heat until tender. 5. Mix wine with mustard, sugar, garlic powder and Worcestershire sauce. 6. Add to beaver tails and simmer gently for 10 minutes, basting frequently. From "Northern Cookbook" edited by Eleanor A. Ellis, Indian Affairs and Northern Development, Ottawa 1973. Submitted By BERT CHRISTENSEN On 10-05-95

./.

beaver in sour cream

1. Soak beaver overnight in solution of 1/2 cup vinegar and 1 tablespoon salt in cold water to cover. 2. The next day, remove the beaver from the brine, wash anc cover with solution of 2 teaspoons soda to 2 quarts of water. Bring to a boil, reduce heat and simmer 10 minutes. 3. Drain and rinse beaver and cut into serving pieces. 4. Dredge each piece of meat thoroughly in the seasoned flour. 5. Melt butter in a heavy fry pan and brown the pieces of meat. 6. Transfer meat to a greased casserole, slice onions over top, add water and bake at 325 degrees F. until tender. 7. When meat is almost tender, add 1 cup sour cream to the casserole. Stir well and continue cooking until tender. Serves 4. From "Northern Cooking" edited by Eleanor A. Ellis, Indian Affairs and Northern Development, Ottawa 1973. Typos by Bert Christensen Submitted By BERT CHRISTENSEN On 10-05-95

./.

beaver tails

This tid-bit of the old time trappers will be tasted by few of the younger generation. Broil the beaver tail over hot coals for a few minutes (or in one of those new electric ovens). The rough scaly hide will blister and come off, leaving the tail clean, white and solid. Then roast or boil until tender. This is considered very strengthening food (use only young beaver). For a special treat, cool, souse in vinegar, add raw onion rings, salt and pepper to taste.

./.

Traditionally the beaver tail has been considered a delicacy. Some people parboil it first, but from what I've seen and friends' experiences it doesn't really need it. The trick to getting the rough skin off the tail before roasting over coals or grilling is to broil the tail over coals (or stove element), turning, for about 10 minutes, until the scaly hide blisters and scales off in sheets. The gelatinous meat is then roasted or boiled until tender. Since the taste is similar to pork, the tail is often cubed and baked with beans.

/SSS

Gronstedt
0

Beverhalemölje

1 flådd bäversvans med svansrot, 3 morötter, 1 liten purjolök, 1 sellerirot, 1/2 lök, 1/2 msk hel peppar, 6 kryddnejlikor, 2 lagerblad, 1 tsk timjan, 1/2 dl vinäger, salt, 50 g smör till bryning. "Möljebröd" (flatbröd uppblött i spad/flott).

Lossa bäversvansen från svansroten. Dela själva svansen i 4 delar och svansroten i 3 delar. Bryn dem i järngryta. Skär en morot, halva selleriroten löken och det gröna av purjon i bitar och tillsätt i grytan tillsammans med kryddor och vinäger. Täck med vatten och låt koka i drygt 4 timmar.

Sila av och ta tillvara spadet. Låt köttet kallna så att det kan öossas från benen. Tärna resten av morötter, sellerirot och purjolök. Tärna köttet. Koka upp spadet och tillsätt kött och grönsaker. Smala av med salt och peppar. Bryt rikligt med möljebröd (fast det gör ju inte vi, så det hoppar vi över).

Fritt översatt från boken Bever av Frank Rosell och Kåre Vidar Pedersen.

Skaldeman
0

Tack, Gronstedt! Jag har tyvärr ingen bandsåg så receptet får vänta. Hustrun och jag har just förtärt en utmärkt bävergryta. Tag två framben av bäver. Bryn dem väl tillsammans med lök, vitlök, morot, Slå på krossade tomater och lägg över i lergryta. Krydda med salt, peppar, rosmarin och enbär. Jag kokade grytan i ca två timmar. Då lossnade inte köttet riktigt från benen, men jag var hungrig. En timme till hade varit bättre. Smaken är som vildsvin, med en dragning mot porterstek.

Sten Sture

Snurran
0

IIIIIIIIIIIIIIIIK…..morot!

svär du i kyrkan, Skaldeman?????

Förvånad

Skaldeman
0

Jag använder ofta lök och morot i matlagningen, eller en palsternacka. Ibland kan jag lägga i en äppelklyfta. Jag använder det som krydda, ytterst lite fastnar i köttet. (Du trodde väl inte att jag åt dem?)

Sten Sture

Pasi
0

Har en klasskompis som anser att bäversvans är bland det godaste han vet. Första natten på vår överlevnadsvecka pratade vi mat hela natten (vilken plåga!) men jag minns inte hur han brukade laga till den.