1 månad= -2,5kg lättare!!
Hejsan på er allihop!
Jag ville bara skriva några rader till er o berätta att,min LCHF-kost går väl…det har ju blivit ett o annat sne steg…men jag har faktiskt hållt mig väldigt bra från "det förbjudna"och tackat nej FLERA ggr…i dag väger jag 67,1kg..så det blir -2,5kg!!!Jätte glad….:-)…så nu är det bara 2kg till som ska väck inför julhelgen…då har jag kommit till mitt första mål,som jag tror att jag kommer att klara….ju längre jag hållt på m denna kosten ju mindre sug har jag haft….TOPPEN! :-)
Hoppas det gått lika bra för er alla andra nybörjare,o även ni andra..det var några ord från mig …:-)
Grattis till en bra början!

Gratulerar! Själv står jag still (också nybörjare), men jag försöker bita ihop och kämpar vidare. Hoppas du får en bra fortsättning också!!
Tack alltid kul med lite peppning!!

Jag har stått still nästan ett år, kunde inte äta grönsaker utan att bli kass i magen. Nu äter jag sallad en gång om dagen till kött med gräddsås t ex och mår bra och går långsamt ner i vikt. Mitt råd är att ni som är nyare hår på sajten skall ge kroppen en chans att förstå vad det handlar om. En del går ner från början och en del får vänta på resultatet, men LCHF ger så många andra fördelar och det lönar sig verkligen för ens egen skull att följa råden som ges här.
Har läst en del böcker och artiklar,kan medge att jag är mer påläst om Atkins….men som jag har förstått redan för länge sedan ,är det som det står i böckerna,man ska inte se det som en bantningsmetod utan en ändring på sin kosthållning,till det bättre och sundare för kroppen….
Vad det gäller viktminskningen så är det olika för alla,likaså hur mkt övervikt man har. För min egna del har jag redan fått det konstaterat av läkare att jag BÖR hålla koll på min vikt,röra på mig dagligen,äta en kost som kan hålla mitt blodsocker i styr eftersom jag har diabetes i familjen och att jag dessutom fick graviditetsdiabetes ….som lyckligtvis försvann efter förlossningen.För min del handlar det inte bara om vikten utan oxå om hälsan och jag är glad att jag hittat hit….
!!
Grattis till minskningen,
själv är jag nybörjare och har inte gått ner så mycket, men jag mår superbra, så sakta men säkert för min del.
Grattis, bra jobbat :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.