Iakttagelse vid viktminskning
När jag mätte mig igår så hade jag gått ner fyra klädstorlekar sen jag började 9 januari! Jag väger mig inte utan tar måtten. Kan då se att jag mest gått ner i midjan (-13 cm) och över höften (-16 cm) Runt bysten har nedgången varit måttlig (-9). Detta var precis vad jag behövde då farligt fett samlats kring buken. Tidigare när jag någon gång lyckats banta ner mig med livsmedelsverkets metod så gick jag ner lika mycket över hela kroppen även bysten. Samma erfarenhet har en väninna som kört LCHF att hon gick ner kring stussen och låren medan bysten förblev densamma. Så min undran till panelen är: Var detta en tillfällighet eller blir fettreduktionen annorlunda fördelad vid LCHF än vid vanlig fettreducerad kost? Nån som har gjort liknande iaktagelser?
De flesta tappar centimetrar kring magen och midjan och under bysten , men många säger att bysten inte minskar. Alltså kupstorleken samma som förr. Man får kvinnligare former, om man är kvinna.

Tror inte alls det är en tillfällighet. Var fettet sätter sig är hormonberoende - det är bla därför det hamnar lite olika hos män och kvinnor.
LCHF är hormonberoende bantning, som sänker insulinhalterna i blodet. Insulin ger ökad fettmängd i första hand just av bukfetman, bla den som sitter inne i magen runt bukorganen - det som brukar kallas för den farliga fetman. Så om man minskar insulinmängden är det också det fettet som minskar mest…
Kul att det går så bra för dig!

Kan ta av och på byxor utan att dra ner blixlåsen, använder skärp och det är skojigt att använda hål som varit oanvända förut. Vägde mig igär eftersom jag köpt batteri till vågen och det blev 83,0 kg, vilket är 4 kg mindre än vikten före hemresan från Spanien.
Grattis navarro - härlig känsla förstås!
Numer pensionär i Nynäshamn
då väger vi nästan lika. Jag har "halat" in skärpet ett hål och det är 6 cm mellan hålen. Det korvar sig lite i byxlinningen och jag funderar på att dra in en resår i linningen så att det blir lite jämnare. Och byxan sitter snyggare, kanske kan jag minska 1 storlek men det får bli efter jul.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Min byst har till och med ökat i omfång, tror jag
Jag har inga mått att gå på, däremot har jag samma storlek på bh:n, men en kupa större på den sist införskaffade (dom kanske har ändrat standarden), trots att jag gått ner 18 kilo.
Det med bysten är stor skillnad från viktväktarbantningen, och även en mindre rolig grej, nämligen att den nedre bilringen är nästan tom medan den övre känns som den blivit större… typ pyspunka mellan ringarna 
Grattis Navarro till minuset, härligt.
För någon månad sedan gick jag upp ca 2 kilo i vikt (är normalviktig)och fick märkbart fylligare bröst, vilket var ganska trevligt då de var "urmjölkade" efter amning. Nu har jag gått ner de där två kilona igen, men brösten har inte minskat! Jippie!!!!!
*muttrar* Jag vill också ha tuttar. 
Släng hit ett par häråt om dom ändå ska delas ut…
Pyspunka var en bra beskrivning på att en bilring försvinner medan en annan inte pyst särskilt mkt. Intressant det Doc säger. Verkar som LCHF har lagt ytterligare en fördel till listan. Man går ner där man verkligen behöver gå ner.
Det ser jag fram emot. Bort med bilringarna och "lovehandels" men behålla bysten. Shiny!
Jag vill ha mindre tuttar, om jag kunde "slänga" iväg nåt av dom skulle jag göra det.
#11 Man undrar ju vad det ska vara för nytta med att ha en jättebilring mellan byst och navel bara? Det ser inte klokt ut, jag är dessutom inte tillräckligt gammal ännu för att slippa dom försiktiga frågorna om kommande tillökning… 
NancyAlke: När blir man så gammal? Jag är 52 och blev gratulerad för kommande tillökning för ett par veckor sedan.
Var glada för att ni ser så unga och välmående ut.
#15 Härligt Margareta, även om situationen blir pinsam! Normalt sett borde väl 50 år vara en rimlig ålder för att det blir mera osannolikt att man ska ha bebis… men med den här kosten lär man väl bli 70 innan man ser ut som 50 
Håller med om att detta är homonbaserad viktminksning och att bysten inte minskar alls. Har gått ner 25kg och har smalare rygg men lika stora kupor som innan. Kanske lite större än innan. Har ammat 3 och varit mjölkdonator på 2 av dem så jag borde oxå vara rätt urmjölkad.
Man får tydligare kurvor när fettet stannar/hittar till rätt ställe *ler*
/Lillianna
~ Lillianna ~
Ja något konstigt är det. Tidigare när jag gick ner med VV minskade bysten till A-kupa!! Nu när jag köpte BH senast hade jag minskat "omfånget" under bysten men fick gå upp en kupstorlek. Fattar noll men helt OK för mig i varje fall.
Nu vill jag inte vara någon glädjedödare men om man tar en BH med mindre mått under bysten så minskan kupstorleken automatiskt och om bysten inte minskat måste mat ta större kupa.

Kupstorleken har väl inget med bröstkorgsomfångsstorleken (svåra ord ni kvinnor får hållas med!
) att göra, eller?

Mervi har rätt.. mina bröst ha blivit mycket mindre samt omfånget under brösten. Likväl har jag tvingats gå upp två storleker i kupa.
*dödar glädjen* :D

52 Margareta? Wow, jag hade gissat betydligt mindre…
Pasi,Jo kupstorleken beror på dom där bubblorna framtill, de är ju lite olika storlek från pers till pers. omfånget är ett annat mått. tillsammans bildar de storleken på en BH så det finn en hel uppsjö av storlekar. Inte helt lätt att hitta sin egen storlek.
…och om man köper en kupa med låt säga storlek B med "omfånget" 80 cm, så blir kupan ofta mindre om man köper en BH med omfånget 75 cm- även om kupan heter "B".
Bara så du vet Pasi, utifall du ska in på BH-avdelningen i något ärende någon gång i framtiden.

Jag har gått ner 20 kilo och alltid haft ohyggligt stora bröst (jag har hatat dom) alltid ivägen och ville jämt ramla ur kupan. *hua* att ha gymnastik när jag gick i skolan var pesten då jag alltid fick ha 3 dubbla sport BH:ar för att det inte skulle göra ont.
Då på min 75 kilos tid hade jag 80 - 85 D. Nu e jag nere i 70 D. Fortfarande D men inte alls lika stora. det är så skönt! Dom var så tunga förut, dom har minskat radikalt. Men fortfarande D. En sak e klar iaf, dom vill inte ramla ur längre 
Jag skulle fortfarande vilja ha ännu mindre, men det är nog för att jag är skadad sen min tjockistid. Dom känns alltid för stora. vilket gör att jag ibland känner mig tjock fast jag bara väger 50 kilo. 

mina bröst e konstiga..
När jag var 17 var dem som störst. 75F!!
Midjan var spink-smal så alla trodde jag hade silikon… var ju lagom kul i den åldern..
Sen gick jag upp i vikt pga jojobantning och sånt skit men brösten stannade som dem var. När jag sedan gick ner krympte alltihop och sen har brösten "följt med midjan".
Nu varierar dem mellan 75C o 75E beroende på min aktuella vikt och tid på månaden….
#29 brösten har sitt eget liv
.