Anmälan mot unilever
Och nu ska Organisationen Konsumenter i samverkan anmäla Unilevers margarinkampanj för att vara lögnaktig.
http://sydsvenskan.se/sverige/article279812.ece
Känns väl inte helt fel tycker jag som har retat mig på den där "kampanjen"….
Bakgrunden är enligt Unilever att de får mycket frågor om margarin från konsumenter.
I mina ögon verkar de ha fått kalla fötter! De har en produkt som allt mer ifrågasätts. Bäst att attackera på bred front och sälja utav bara h-e, så länge som nu Livsmedelsverkets rekommendationer ser ut som de gör! Under tiden kan de, i största hemlighet naturligtvis, ta fram nya produkter som svarar till den nya efterfrågan. Men att marknadsföra dem på samma gång skulle ju underminera deras trovärdighet.
Jag ser detta som ett gott tecken!
Jättebra, intressant se vad som händer. Jag brukar få Konsumenter i samverkans nyhetsblad hem och senast så skrev de att deras stadsbidrag har minskats och erbjöd att man skulle bli medlem så de kunde fortsätta med sitt arbete. Jag funderar att göra det.
Katti; jo, verkar ju inte helt otroligt. Men hur mycket trovärdighet får de om de först bedriver denna kampanj och sedan lanserar nya produkter som helt strider mot "de tio budorden"…? Kan man ju fråga sig…
Och Mervi - det var en god tanke att bli medlem, särskilt om de jobbar på det här sättet, det gillar jag… visste inte man kunde bli medlem bara.
Tror jag ska visa artikeln för mina föräldrar som fallit för Bescel… plus det där om mättat fett inte farligt för hjärtat!
Om/när (optimist - javisst!) Livsmedelsverket ändrar sina rekommendationer så är det inga problem för dem att lansera nya produkter! Innan vågar de nog inte… Men jag är helt övertygad om att de då är beredda med de nya produkterna. Klart att de har koll på vad som händer inom det här området, även om de under rådande omständigheter ju faktiskt "måste" hävda sina produkters förträfflighet!

Jag antar att det här gänget som är fettproffs är bekanta med Sanna Ehdin. När hon beskrev hur man industirellt gör flytande oljor fasta gick jag i taket. Hon vet också att trots att kossans produkter innehåller transfetter så är de av en art som människan kan assimilera.
Naturligtvis är hon häcklad som årets vilseledare av ngn forskning och vetenskapsgrupp.
För nybörjare som jag www.ehdin.com