Ensam hemma
Kommer hänga här inne mycket i helgen, Mannen har farit till Gävle och ska spendera helgen med sin son och barnbarn.
Sådana här gånger tröståt jag i mitt tidigare liv. En stor påse ostkrokar och en tvåliters cola brukade gå åt. Det ska jag inte göra nu. Basta!
Kikar in för att få pepping.
Du är så välkommen! Själv är jag borta på söndag - men hemma i kväll och i morgon…
Numer pensionär i Nynäshamn

Njut av tillvaron. Tål du vispgrädde och feta ostar? Annars får du väl spana efter Maxiqs senaste inlägg. Han har överträffat sig själv idag igen.
En halv deciliter vispad grädde blandat med sju hallon har det blivit, helt okay.
Nu blir det inte mer i dag.
Hundarna då, räknas inte de som sällskap?
Dom har redan krupit upp i sängen.
Så värst pratsamma är dom inte heller. Men visst är dom sällskap, likaså katterna och parakiterna. Så alldeles ensam är jag ju inte förstås.
Hur går det idag då med ensamheten?
Lever ju själv sedan många år, så jag var lite road över din ord igår. Men allt är ju relativt. Föreningen blir desto ljuvare, hoppas jag för dig och för mig med när det nu händer.
Det har gått alldeles utmärkt, inget mer i går kväl mer än ett par ostskivor.
Hitintills i dag har det också gått bra, inget onödigt stoppande i munnen… fast kvällen är inte slut än. Åt ganska sen middag så jag kommer ta kvällsmaten framför tv:n, det blir räk-ägg- och majonäsröra och det nödvändiga teét.
Så duktig du är. Håller tummarna för resten av kvällen.