Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2132 ggr
emelyaus
0

halsbränna

jag har den senaste veckan om morgnarna vaknat med en enormt torr strupe, mun och läppar, är detta halsbränna ?
Det liksom svider i halsen, känns liksom "surt" och om man dricker lite vatten blir det lite bättre, under dagen forsvinner symptomen helt.
kan detta bero pa kosten??
Eller sover jag fel? hehe har kanske helt plotsligt borjat sova med oppen mun o torkar helt enkelt igen alla slemhinnor……

vad kan man gora? nagon som upplevt samma sak?

Mervi
0

Jag tror inte det är halsbränna. Jag var också ganska torr i munnen i början. Halbränna känns längre ner i strupen och ofta har man även stura upptötninar.

Glennart
0

Har du nyligt dragit ner på kolhydraterna?

Låter som du är uttorkad på morgonen helt enkelt.

parsley
0

Man behöver dricka betydligt mer vätska än tidigare, eftersom LCHF-maten inte innehåller så mycket vatten.

magma
0

…samt att ett gram kolhydrater binder ca 3 gram vätska. Så om man äter mkt lite kolisar så har kroppen således lite lagrad vätska, och nytillförsel behövs kanske i större utsträckning än annars?

dufva
0

Halsbränna är en av de otaliga småkrämpor som bara brukar försvinna på den här kosten

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
marimu
0

Jag brukar inte ha halsbränna i vanliga fall, men sen jag började med LCHF-kosten har jag ofta fått halsbränna!

emelyaus
0

det kan bero pa att jag "fuskade" lite forra veckan och rakade ata potatis…. Generad

sa det straffar sig val i form av torr strupe hela veckan efter..
Idag var det lite battre…