Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel-matfett
Läst 724 ggr
Fnyfniken
0

Bad Fats Brothers?!?!

www.badfatsbrothers.com/BFB.html " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.badfatsbrothers.com/BFB.html

Måste rikta er uppmärksamhet mot denna sida. FÅR man säga så här?

kitabu
0

Tja, får och får. I USA gör de väl som de vill. Men om det är riktat till dem som är på serietidningsnivå tycker jag att det är till fel åldersgrupp.

När slutar man läsa bildsagor?

zeretki
0

Jaa, innehållet är ju fel faktamässigt sett men det var snyggt gjort och jag tycker upplägget att visa fakta till barn, ungdomar eller vuxna som inte förstår så bra är intressant.

Varför är det fel att göra fakta-sagor för barn? Det görs hela tiden, i Sverige och överallt.

Däremot är ju dessa fakta något fel…

kitabu
0

"saga"=påhittat

zeretki
0

#3 Va? Hur menar du?

kitabu
0

En saga är en påhittad berättelse-inte en faktisk beskrivning.

Glennart
0

Big bad carb brothers.

- My name is starch!

- And my name is sugar! 

- Remember kids, we make you fat!

Skrikandes

zeretki
0

#5  Ja, exakt hur man definierar saga är kanske individuellt… Jag vet iallafall att det finns många fakta-sagor som är gjorda för barn och som är bra.

Vad som räknas som skönlitteratur och fakta är inte helt tydligt. Det finns mycket skönlitteratur som innehåller fakta. Det finns också sagor som innehåller fakta.

Jag anser det vara oerhört snävt att bara säga att saga = påhittat.

Glennart
0

Ordet saga, kommer från den isländska betydelsen "muntlig eller skriftlig historia, berättelse eller fantasisaga". Islänningasagorna är underhållning och historieskrivning uppblandat med dåtidens mytiska föreställnigar.

kitabu
0

Glennart

MVG

zeretki
0

Jag har ändå inte en snäv defintion av ordet saga, oavsett var ordet kommer ifrån. Sagor, liksom all skönlitteratur, kan innehålla fakta.

Men i detta fall var det ju sett som en bildserie med fakta. Inte en saga. Fel av mig att upprepa en term som var fel från början eftersom det inte var jag som kallade denna bild-serie för saga i första hand… Oskyldig