Sitter och bläddrar i GI-Noll!
Den ser trevlig ut. Jag fick mitt första ex idag, det torde betyda att boken äntligen är på väg ut. Den som väntar på något gott…
Sten Sture
åh vad spännande:)
Väntar, väntar, väntar!
Ska bli intressant att läsa och diskutera efteråt! :)

Vad roligt för dig. Boken är efterlängtad.

Roligt och väldigt efterlängtad. Är det semester som gäller för dig nu?

Jag fick också min idag! Perfekt! Ska snart sätta mig på en tre timmars tågresa, lektyren räddad!
Läser Shantaram, 900 sidor, så SSS får vänta.
Min låg i brevlådan när jag kom hem idag! Vilken härlig start på helgen
Jag håller med - boken är riktigt snygg och kommer att synas väl på hyllorna.
Glömde skriva Grattis till SSS för ny bok. Blir nog en kioskvältare, nu när vi når Momentum och allt eskalerar…
På Adlibris står det "ännu inte utkommen"… (har den på bevakning)
Bokus säger fortfarande att den inte är utkommen…
(Haft den på bevakning där länge och tittade nu efter jag läst här varför de inte meddelat mig att boken kommit.)

Jag fick medelande på min mail att den var packad och på väg, så döm om min förvåning när grabben kom från skolan med ett paket i handen som hade stått utanför dörren.
Det var boken, och jag som väntat så på denna bok =) håller på och läser för fullt nu , passade på att titta in som snabbast här =)

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge! Åh vad jag längtar efter att Bokus ska maila mig att den finns!
//Karin
Grattis, måste vara skönt att vara klar med den nu! Beställde ett ex på Internetbokhandeln igår, så där fanns den ivarjefall redan till salu.

Nä du, brink! Här blir det ingen semester. Först ska jag flytta färdigt, sen ska jag läsa ikapp mig och svara på mail. Och därefter ska jag skriva ett antal grejer som jag länge velat få ur mig.
Men i juli nästa år blir det 14 dagar.
Sten Sture

SSS!
Du måste läsa "Den hemlige kocken" av Mats-Eric Nilsson.
Snacka om at vi får vatten på vår kvarn….

Snurran - Berätta mer…vad är det för bok?

Ja det är boken som avslöjar allt livsmedelsfusk, som förklarar alla E-nummer etc.
Man kan få sig en historielektion, och man kan få lära sig att t ex en sån sak som tryffelolja inte är kemiskt möjligt. Vad man får lara sig om vanilj och vanillin och spenat i glass t ex behöver vi inte ens viska om.
Snurran: Tack för tipset! Ska försöka ta reda på den.

Det är inte en kock det där, han som stoppar kemikalier i maten, det är en Mengele.

Boken är jättebra!
Jag har läst den en gång snabbt och kommer nu att läsa den litet långsammare en gång till. Hur är det med vin? Gäller detsamma som förut - man får dricka ett eller ett par glas en stund (hur länge) efter maten?
Nu kollar jag kolhydrater med förstoringsglas. Sockerfria halstabletter innehåller många kolhydrater, så trots min ständigt litet onda hals har jag slutat med dem.
Hoppas att många läser Den hemlige kocken. Hoppas GI-noll boken snart anländer.

Nu har jag fått mail från Bokus att boken finns, GI-noll alltså!!
Beställer på en gång så att den inte tar slut.
//Karin
Mitt ex kom idag av GINoll, det får bli kvällslektyr…

Kul, tjejer!
Jag såg att boken redan tagit sig in på Bokus lista över böcker som säljer bra. Det är er förtjänst!
Sten Sture
Jag har beställt från Adlibris så nu är det bara att vänta. Men de brukar skicka snabbt.
Fått min idag
2-3 dagar tar det från Adlibris.
nu har jag också beställt
Jag har också läst i mitt ex. och kommer att fortsätta att läsa olika delar när jag behöver pepp och ideer på hur man kan äta. Jag tycker att den är bra och mer tydlig än den förra. Jättebra med måttangivelser för olika saker - som gammal viktväktare blir man lite trygg av att veta HUR MYCKET majonnäs som är rimligt till frukostägget. Jag gillar boken skarpt.
Imorgon skall jag också bli lite kvinnlig
då kommer nämligen mitt exemplar med posten.

suneb
Du blir manligare och kvinnor blir kvinnligare! Så vist fungerar naturlig mat. Recepten fungerar självklart lika bra för män. Det är så här jag äter själv. Enda skillnaden är att jag lagar på fri hand.
Sten Sture

Jag beställde min förrgår så jag får nog min på måndag:):)
Längtar…..
Testade det första receptet ur boken idag, gjorde Wallenbergare på fläskfärs, var nog det godaste jag har ätit på bra länge !
Risken är nog att man överäter lite när recepten blir så goda, känner mig lite som en boaorm just nu, nog lika bra och ta den vanliga lite tråkigare maten nu några dar innan jag testar nästa recept 
Nu har jag också läst genom boken. Jättebra och peppande. Tänker börja att praktisera råden i den. Jag är så kolhydratkänslig att jag få köra avsnittet +50 även om övervikten bara är 5-7 kilo. Jag går inte ner annars.
Jag har tänkt som du Mervi. Även om jag har 15 kg att gå ned så bör jag antagligen följa +50 programmet, annars händer ingenting verkar det som. Jag fick en liten "aha"upplevelse när jag läste i den avdelningen att man skulle äta max 3 gram kolhydrater/mål, känns av någon anledningen enklare att ha en sådan gräns att hålla sig till? Och förhoppningsvis begränsar det riskerna att sväva ut:)
Och adjös till grädde och yoghurt.
Jajamen…
Fast en del recept i +50 innehåller ju lite grädde, så länge man håller sig under 3 gram/tillfälle. Räcker ju till lite gräddsås ivarjefall:)
Idag har jag äntligen fått boken!
Har bara bläddrat lite som hastigast men ikväll ska jag börja läsa! Ser fram mot en nytändning.
Kul Langhol - det är nog många som nappar på det!
Numer pensionär i Nynäshamn

Ny slogan kanske?
LCHF för kvinnliga kvinnor och manliga män
Magma: Idag har jag ätit laxpudding, det ingår massor av grädde i den, men jag åt bara lite, blev jättemätt.
Jag har tänkt ta mig i kragen och tillaga några av recepten i boken, men har inte hunnit komma så långt ännu. Har lax i frysen, så laxpudding är ju ett bra tips Mervi!
Det var gott, och mättande. Har lite med mig idag till lunchen. Jag börjar en ny kula igen…..
. Hänger du med magma.?
Håhåjaja… Ja, bara jag får hinna till affären först och bunkra upp!
Ska jobba ett par nätter nu så det blir antagligen på onsdag, så då har jag ett par dagar på mig att samla recept.
Du är välkommen när du hinner! Jag försöker köra nu.
Har jätteont i ryggen och det är inte någon drömläge att starta men… När är det drömläge?
Har oxå beställt boken. Det blev inte den billigaste varianten men den fanns med i min bokklubb så det blev lite annat smaskigt med. Ska bli spännande!!
/Lillianna
~ Lillianna ~
#46:Nämen Mervi, du med?! Det var tråkigt att höra.
Här är ryggen också ett elände just nu, främst eftersom jag pga skriande tidsbrist varken hunnit promena eller cykla på ett par veckor och dessutom suttit väldigt mycket i jobbet. (Målat tavlor, men blev klar med den "sista" i kväll så nu släpper tidsbristen- skööönt:) Hoppas din ryggvärk ger med sig snart!
Har ida äntligen fått mitt exemplar av GI-Noll! Den ska läsas många gånger om den… Ska få med mig varenda litet ord. 
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
#48 jag var och bowlade i fredags, det var då inte bra för min rygg. Har tid till kiropraktorn i morgon så jag hoppas på bättring.