Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1829 ggr
solskensbarn
0

Vad äter ni?

Jag har varit runt här och läst lite och känner mig väldigt nyfiken på denna kost. Jag behöver inte lägga om av viktskäl, men möjligen av hälsoskäl. På Matlust iFokus har vi en middagstråd, och nu skulle jag gärna vilja veta vad ni äter till frukost, lunch och middag för att få lite ideér å så!

[Saiva]
0

Frulost: Äggröra med en skvätt grädde och smör, en bit brie, en kopp te med grädde och smör.

Lunch: Oftast någon god kött eller kycklinggryta, eller en köttbit med gräddsås och blomkål stekt med purjolök. Champinjoner stekt med vitlök är också gott tillbehör till kött.

Middag: Ungefär samma som lunchen :o)

Kvällsfika: En kopp te med grädde och smör eller någon ostbit eller mer gryta… :o)

asagasa
0

Frukost; Två koka ägg m. kaviar, två tunna skivor hembakt surdegsbröd m. smör och skinka.

Lunch; 2,5 stekt ägg med kokosfett, 4 skivor skinka, två små tomater. Vispad grädde med kanel.

Middag; Ungsbakad lax med dill, grädde, creme fraiche och räkor

Efterrätt; vispad grädde m. några bär

Jag äter inte längre för att gå ner i vikt utan bara för att hålla vikten, så jag kan vara lite mer liberal med kolhydraterna numera.

Anterrabae
0

Jag har just ätit LCHF-pizza med ost bacon och massa ost.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Ulf-S
0
Mona-Stina
0

Frukost: Två hårdkokta ägg mosade i en rejäl klick smör. Till detta en kopp te med kokosolja.

Lunch: Kött, fisk eller fågel med en god sås. Till detta en kopp te med kokosolja.

Kväll: Ägg och majonäs. Till detta en kopp te med kokosolja.

Numera äter jag som synes inte så mycket, jag är inte hungrig. Blir jag sugen mellan målen hjälper lite ost och en kopp te.

solskensbarn
0

Ulf_S Den tråden har jag missat, ska slänga mig på å läsa. Men det är intressant att se hur maten ser ut för en hel dag också, med alla målen inräknade.

Efter att ha varit här på sidan ett par dagar så blir frågetecknen bara fler och fler och sanningar slängs i väggen och ifrågasätts och det går mer än runt i huvudet. Men det är spännande :D

Sara40
0

Frukost idag: en kylskåpskall stekt biff (från middagen igår) i "spad" hmmm stelnat stekfett med kryddor och vitlök - jag är löjligt förtjust i att äta detta till frukost. Till det en stor kaffe med vispad grädde.

Lunch idag: Egenhändigt torkad lamm (med fett kvar) som precis blev färdigt *mums* och till det ett par ostbitar och en stor kopp roibos (stavas det så?) thé.

Middag i dag: Blir nog bara lite plock… Kanske lite mer av den goda lammen, några oliver, kanske lite mer ost, kanske lite aioli eller liknande till köttet…