Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3281 ggr
kitabu
0

Becel kollar kolesterol

Mölndal

23/10

ICA Maxi

Hyllinge

26/10

City Gross

Hyllinge

27/10

City Gross

Helsingborg

29/10

ICA Maxi

Helsingborg

30/10

ICA Maxi

Malmö

1/11

ICA Maxi

Malmö

2/11

ICA Maxi

Malmö

3/11

COOP Forum

Malmö

4/11

COOP Forum

Torslanda

6/11

ICA Maxi

Torslanda

7/11

ICA Maxi

Borås

9/11

City Sparköp

Borås

10/11

City Sparköp

Jönköping

12/11

ICA Maxi

Jönköping

13/11

ICA Maxi

Kungens kurva

16/11

City Gross

Kungens kurva

17/11

City Gross

Fältöversten

20/11

Vi Sabis

Fältöversten

21/11

Vi Sabis

Bromma

23/11

City Gross

Bromma

24/11

City Gross

Täby

25/11

Coop Forum

Täby

26/11

Coop Forum

Haninge

29/11

ICA Maxi

Haninge

30/11

ICA Maxi

Gustavsberg

1/12

Coop Forum

Gustavsberg

2/12

Coop Forum

Gå dit och prata omkull dem.

kitabu
0

På 1950-talet blev sambandet mellan ett högt intag av mättat fett, höga kolesterolvärden och ökad förekomst av hjärt-kärlsjukdom vetenskapligt bevisat.

Skriver Becel på sina intressanta hemsidor

http://www.becel.se/

Jag tror de skulle uppskatta om många LCHFare kom till dem och diskuterade. Passa på att sprida kunskap om LCHF när ni möter andra männiksor som vill kolla sitt koleterol.

magma
0

Tyvärr långt ifrån där jag bor… Fundersam

maxiq
0

Vågar de sig inte norr om Fjollträsk? Tror de att vi "samer" inte behöver tänka på kolesterolet? *hmpf*

odezza
0

Usch! Vilken sjuk marknadsföring! Säkert många som passar på att kolla sitt kolesterol för skojs skull, som sedan får reda på att det ligger högt, och blir rejält uppskrämda! Skrikandes

Och som sedan köper becel, och därmed riskerar att bli sjuka, intet ont anande. Hade dom kommit till min ort skulle jag ha gått dit!

"still lost in space and time"

kitabu
0

De har redan kollat de norra delarna. T

Ville väl göra det innan alla blev insnöade där uppe. Det lät ju inte snällt, men jag menade att det snöar så mycket att dörrarna inte går att öppna. Hände när vi bodde i Mora. Det gjorde vi i 9 år.  

Titta på deras hemsida.

51%hade högre än 5 mmol

49% hade lägre än 5 mmol

odezza
0

Nej maxiq, det vet väl alla att samer bara äter kött, fisk, ägg och ost. Inte så givande att kolla kolesterolet hos er, alltså! Flört

maxiq
0

Här uppe har vi så korta somrar att vi inte har några trädgårdsmöbler… Vi sätter oss bara på sparken en stund.

Hälften hade väl 5,1 och andra halvan 4,9 mmol/l. Vem har bestämt att man kommer att dö i förtid om man har över 5? 

Ja, och samerna åker fortfarande skidor vart än de ska…

odezza
0

Skrattande

maxiq
0

Snälla ni! Gå dit och gör ett test och när de säger att ni har perfekta kolesterolvärden så säg med hög och tydlig stämma:

"Märkligt? Jag som ätit stora mängder mättat fett dagligen i X månader. Hur förklarar ni det?"

Hälsa från mig! *fniss*

Margareta
0

Jag har varit hos dem och gjort ett test (Kungsträdgården förra sommaren 2006) och fått veta att jag borde gå till VC för fortsatt uppföljning. Sen dess har mitt kolesterol ökat ytterligare. Det var väldigt mkt folk och damerna var inte talbara och definitivt inte upplagda för att man ifrågasatte något.

Numer pensionär i Nynäshamn

dufva
0

Det är förstås utmärkt marknadsföring att skrämma upp folk.

Är man rädd ifrågasätter man inte så mycket..

Man får nog väldigt många nya trogna margarinslavar efter dom här insatserna..

Bjorne
0

På Becels hemsida påstår man att "Kolesterol är ett slags fett".
I Lars-Erik Litsfedts bok "Fettskrämd" påpekar han, två gånger i rad för säkerhets skull, att "Kolesterol är inte ett slags fett".
Där ser man villken vetenskap som ligger bakom Becels propaganda.

parsley
0

Becel åker runt och kollar kolestrolhalten på folk. Många har hög eller för hög kolestrolhalt och börjar köpa Becel för säkerhets skull.

felixifokus
0

Jag har aldrig varken hört eller trott att kolestorol är ett fett….

Men det är väl osäkert om totala kolestorolnivåerna är låga när man äter lchf enligt Dahlqvist som min familj gör? Och testet skiljer väl vanligen inte på ond och god kolestorol. Jag åker till citygross när Becel kommer till stan om jag inte glömmer innan dess :)

felixifokus
0

Nån som har tagit tillfället i akt än?

Doc
0

Totalmängd kolesterol är ett nästan värdelöst mått för de allra flesta. Däremot vet väl Becel att medel hos vuxna ligger på drygt 6 och den tveksamma rekommendationen fortfarande är drygt 5. Resultat? Av de som testas kan majoriteten sedan rekommenderas Becel. Utan några studier som visar att det hjälper. Sjukt.

LIPO
0

Jag ställde en fråga till unilever den 17 oktober 07 om jag fick ta del av deras forskningsrapport där det framgår att margariner är bättre för hälsan än smör.

Har ännu ej fått svar.

Kanske fler bör ställa frågan.

Margareta
0

Klok fråga LIPO!

Numer pensionär i Nynäshamn