Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 602 ggr
Mizzi
0

Hur länge har ni som mest

ätit fakir kost i ett streck ??

hemul
0

10 timmar kanske. Räcka ut tungan

Mizzi
0

# 1 Hehe ok =)

Anterrabae
0

vå veckor eller lite mer.. Skulle inte magen pajat pga cellgifterna jag åt skulle jag fortsatt.. Hade inga problem att äta så, men nu är det trögt att börja igen, fast magen är ok.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

hemul
0

Fast det beror ju på vad du menar förstås. Ingår även lite sallad och gurka och sånt så höll jag nog ut 2-3 månader.

Mizzi
0

Jag menar på kött,fisk,fågel, ägg och smör.

Mizzi
0

Undrar om man kan äta så strikt hur länge som helst eller om man måste pausa emellanåt ??

Nu när jag ÄNTLIGEN går ner vill jag ju inte sluta i första taget =)

zeretki
0

Jag har inte hållt koll men jag tror det handlar om månader, tills jag ramlat dit och varit tvungen att börja från början.

Mizzi
0

Då behöver jag inte vara orolig att köra på för länge då =)

zeretki
0

#8  Jag tror inte det är nån fara men känner du att du vill ha mer vitaminer eller mer omväxling så välj grönsaker som är OK: sallad av olika sorter, broccoli, blomkål, avokado till exempel.

Jag tror man ska lyssna på sig själv också. Ibland har jag verkligen känt att jag ska äta mer grönt, inte ett sug utan nåt annat. Svårt att förklara… Men då gör jag det, håller koll så det inte blir för mycket kollisar.

För mig stoppar inte lite grönt min viktnedgång, men mjölkprodukter verkar göra det lite mer…

Tintaglia
0

Jag har fakirat sedan april - upptäckte att det är det enda som får mig att gå ner i vikt. Börjar bli liiite tråkigt, men ändå inga större problem.

ashe
0

Över en månad nu. Det svåraste är när man äter tillsammans med andra än familjen.

Dessutom smakar kött utan lök, tomat, osv inte lika gott. Tröstar mig med att det inte är gott att vara tjock heller… 

Tröstar mig med fisk och hollandaise-sås ibland. Skulle bli oftare om det inte vore så att jag är otålig och lite slarvig och såsen skär sig typ varannan gång.

Gooranka
0

#5 Err… är det DET som är fakir? Att bara äta kött, fett smör och ägg typ?

Isf har jag gjort det i snart 2 mån - och älskar det!

Mervi
0

Jag har klarat två veckor och sedan ramlat dit. Men jag skall kör igen. Alla ni som klarat en längre period, tack det peppar verkligen att prova.

[Saiva]
0

4 dagar… :o)

Gooranka
1

Oj! Inser nu att ost och sånt gör att det != fakir, så då vette f-n hur länge jag ätit det …. man får väl kasta sig in i det då!

Härmed förkunnar jag, idag börjar min FAKIRISM!

Glennart
0

jag har ätit fakir ca. en månad tidigare. Inte i viktminskningssyfte dock.

Margareta
0

Jag är inte heller någon hejare på fakir - det kräver för mycket planering.

Numer pensionär i Nynäshamn

Gooranka
0

Planering..?? Hur menar du då?

Mona-Stina
0

Somliga dagar blir fakir för mig trots att jag inte tänker på det. Jag bara äter det jag är sugen på, inom LCHF:s ramar då förstås. Allra helst de dagar jag äter ensam, då behöver man inte krångla till det.

Mervi
0

Jag tror att Margareta menar att om man har mycket om sig så måste man planera noga. Om man tex. skall äta ute, eller om det kommer upp sådant helt oväntat. Då är det inte lätt.

Om man brukar veta allt i förväg och kan planera brukar det funka.

Just nu äter jag halv-fakir och det funkar. Nästa vecka kör jag nog fullt.

Gooranka
0

Aha, så.

Var det så du menade Margareta?

Margareta
0

Precis - Mervi har känt mig i flera år nu - så hon vet hur jag tänker…

Numer pensionär i Nynäshamn

anki1
0

För mig blir det lite svårt med "fakir" eftersom min familn inte riktigt äter som jag gör. jag lagar mat och tar sen vad jag äter och dom får sin potatis eller ris alt pasta.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk