Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5330 ggr
jenny-olsson
1

Jag har streptokocker

Jag har varit hemma denna vecka för hals-ont och feber. Igår var jag till vårdcentralen så att dom fick ta ett halsprov på mig. Det visade sig att jag har streptokocker. Dom skrev ut pencillin till mig.

Halsen kännes bättre men är fortfarande är svullen. Och febern är kvar.

Är det någon som har haft streptokocker och fått pencillin utskrivet? Hur många dagar åt ni pencillinet innan symptomen försvann? Vore tacksam för svar.

/Jenny

parsley
0

Ett par dagar vill jag minnas. Förhoppningsvis känner du dig bättre redan i morgon och ganska OK på måndag.

jenny-olsson
0

Det hoppas jag verkligen. Vädret ute just nu gör mig inte ett dugg piggare. Det ös-regnar.

På måndag får jag fixa läkar-intyg, för jag känner redan nu att jag inte kan gå ut och jobba. Jag jobbar som städerska.

felixifokus
0

Symptomen går som sagt över på ett par dagar med penicillin, man lär sluta smitta ganska omgående när man äter penicillin, men helt rätt att ta det fysiskt lugnt några dagar när man är sjuk!

umbra55
0

men ät klar din  penicillinkur även om du känner dig frisk, snälla.. Det är avbrutna kurer som troligen orsakar resistenta bakterier..

Anterrabae
0

och ingen träning förrän hela penicillinkuren är över, även om man känner sig frisk. Pencillinet belastar kroppen så att träning inte är att rekommendera…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

venuseva
0

tänk på att tillföra bakterier t ex dofilus eller annat så att floran finns där, och du slipper Candida.

MillisB
0

Vad ska man göra om man inte klara att äta under en streptokocker-infektion i halsen?

Går på fjärde dagen på bara vatten och undrar om det är nyttigt?

Vill ogärna ta penicillin men kanske måste göra det i alla fall. Hade ju hoppats undgå penicillinet eftersom det kan ge biverkningar.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

NancyAlke
0

Borde inte kollodialt silver fungera på streptokokcer också?

MillisB
0

Vad är kollodialt silver?

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

magma
0

MillisB: kan du inte försöka få ned fil, yoghurt, soppa? Om det inte blivit ett dugg bättre på flera dagar så kanske antibiotika är ett måste? Om inte annat så för att undvika att smitta andra:)

Hoppas du snart mår bättre!

Margareta
0

Numer pensionär i Nynäshamn