Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2192 ggr
Doc
0

Hej på er!

Fick önskemål av Margareta att komma med en liten presentation. Är 34 år, ST-läkare i allmänmedicin och mycket intresserad av lågkolhydratskost. Framförallt för typ-2 diabetiker men också för diverse annat som övervikt, magbesvär mm. Halkade väl in på detta via GI (Paulun, Montignac etc) för några år sedan men nu sedan i våras har jag läst mer och mer som får en att inse att mängden kolhydrater är minst lika viktig som typen.

Råder numerar alla diabetespatienter till att begränsa kolhydratsintaget i första hand. Har inte mycket till långttidsresultat än eftersom det gått så kort tid men de flesta verkar positivt inställda och intresserade. Och nog verkar blodsockervärdena förbättras för de allra flesta.  Alla får även information med sig som även innehåller adressen till fettskramd.se och Annika D´s blogg- så kanske kommer några hit.

Jag kan vidare gärna i mån av tid svara på ev frågor som inte Annika hinner med.

Hälsningar

/Andreas

Amiechan
0

Vad roligt att få läsa din presentation Doc_! Jag tycker alltid att du skriver kunniga och nyanserade inlägg :)

Margareta
0

Välkommen Doc och roligt att Du ville komma hit…

Numer pensionär i Nynäshamn

Pasi
0

Trevligt att det blir fler läkare som intresserar sig och dessutom kommer hit! :)

Fibblan
0

Jättevälkommen Doc . Du behövs här och i övriga världen*S*

Gittan-Xyz
0

Fantastiskt att få denna konsultation!

irren
0

Hej Doc!

otroligt bra av dej att komma hit.Vi är många i "nöd" ska du veta .Många som behöver en läkare som har insett vad som är rätt kostmässigt.

Mervi
0

Välkommen hit! Tack för du tar dig tid att engagera dig.

vimzet
0

Välkommen hit säger jag med!Glad

Karin20
0

Välkommen säger jag också, jätteschysst av digGlad

//Karin

catlin
0

Hej Doc och välkommen! Roligt att du vill hänga med oss!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Tilda-T
0

Välkommen Andreas!

Har sett att du är väldigt aktiv på Annikas blogg med vettiga kommentarer ofta när det hettar till.

På den här saijten är det inte lika "laddat "som det är på Annikas sida,men det är skönt samtidigt att inte behöva fajtas hela tiden.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Margareta
0

Dags att påminna er nykomlingar att vi förutom dr Annika Dahlqvist även har dr Doc_ (Andreas) här på sajten.

Han är flitig gäst här Flört och ni får gärna ställa frågor till honom. Han svarar på specifika "läkarfrågor" under fliken "Frågelåda - dr Annika", men hoppar in och kommenterar annat också i mån av tid.

skogsstjrna
0

Ja, honom ser man ofta till i trådarna med bra och vettiga inlägg! ;)

ovkyhn
0

Det är ju bra att vi har en manlig och en kvinnlig doktor,TACK.

odezza
0

Välkommen Doc. Har läst dina inlägg även på diabetesförbundets forum, förutom de ställen som tidigare nämnts. Det känns verkligen skönt med en sakkunnig person, som kan föra upp debatten till en värdig nivå - den blir ju lätt ganska inflammerad annars, speciellt på diabetesförbundets forum. Jättebra att du hoppar in i Annikas frågelåda! Glad

"still lost in space and time"

Margareta
0

Hej Doc_ och välkommen tillbaka på vårt nya år!!!

Kul att se dig här. Det har hänt mycket på LCHF-fronten nu, inte minst sen Annikas bok kom ut.

Jag puttar upp din hälsningstråd så att alla våra nytillkomna ser vem Du är!!!

Mervi
0

Välkommen igen säger jag med, kul att se dig här. Hoppas du inte tänker försvinna igen.

korseett
0

Välkommen!

DaMum
0

Välkommen Doc!

Margareta
0

Vet inte om ni känner Doc_ alla nya… så jag puttar upp en gammal tråd.

Margareta
0

Hallå Doc_

Nu är det länge sen vi såg Din tråd - vi har många nya som inte vet vem Du är!

Gooranka
0

Kanonbra bump Margareta!

Doc_ du pärla bland vitklädda män! Önskar min bonndoktor här uppe vore lika insatt som dig.

Men du, vore det inte en idé att saxa in din presentation här, på Din SIdas presentation också?? Så att folk som läser dina inlägg, och nyfniket klickar på dig får veta just vem du är?